اخبار, تولیدات رالکو

قیمت ساخت هر متر مربع سوله در سال 1402

قیمت ساخت سوله1400

سوله و نحوه محاسبه قیمت سوله سال 1402

ما در این مقاله قرار است به بررسی قیمت ساخت هر متر مربع سوله در سال 1402 بپردازیم. بدین منظور باید پارامترهای مختلفی را بررسی نماییم.

1-افزایش دستمزد کارگران سوله ساز

2-افزایش قیمت فلزات در سال 1402

3-افزایش تقاضای ساخت به علت خروج از رکود

4-گرانی مصنوعات  غیر فلزی به کار رفته در ساخت سوله

با توجه به افزایش 36 درصدی حقوق کارگران در سال 1402 و نبود. مشوق های دولتی برای کارفرمایان در حوزه کار سوله سازی متاسفانه این عامل باعث افزایش فشار به کارفرمایان امر شده که این امر در سال 1402 باعث افزایش قیمت ساخت سوله 1402 را در پی دارد

رشد قیمت سوله در سال 1402

موضوع مهم این است که متاسفانه با توجه به رشد قیمتی در حوزه ساخت انواع سوله تیرورقی، سوله خرپایی و سوله سبک در  سال 1402 باعث میگردد. که عده ای سودجو در این سال دست به تقلب زده و با استفاده از اهن الات بازیافتی و کم کیفیت به اسم سوله ارزان دست به تولید سوله دست دوم بی کیفیت بزنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا به شما در خرید یک سوله با قیمت مناسب و با کیفیت مشاوره دهیم.

ابتدا باید بدانیم انواع سوله شامل موارد زیر می باشد. که ساخت هر سوله مواد اولیه  و روش مختص به خود را می طلبد:

محاسبه سوله 1400

طراحی سوله های ذکر شده هر کدام مختص به فعالیت و کار معین ای میباشد. و شامل مزیت و معایب خاص خود است. اما بسیار جالب است که تنها سوله خرپایی سبک است که محدودیت ساخت دهانه و طولی ندارد، ولذا کاربرد وسیعی در صنعت و کشاورزی دارد.

جالب است که بدانید این سوله با تمام این مزیت های که دارد، هزینه کمتر و مقرون به صرفه ای هم دارد، و این هزینه پایین به علت سبک بود سازه می باشد. که سازه این سوله ها به صورت خرپا می باشد که تمام بار وارده به سوله را در تمام سازه سوله پخش می کند، پس باید بدانیم قیمت ساخت سوله 1402 این سوله نسبت به خرید سوله دست دوم مرقوم به صرفه میباشد.

هزینه سوله سازی در سال 1402

همانطور که می دانیدطراحی و تهیه دفتر چه محاسبات از مهم ترین مراحل تشکیل دهنده ساخت یک سوله می باشد. این دفترچه باید کاملا صحیح باشد. و حتما باید تاییدیه کارشناسان نظام مهندسی را در سال 1402 داشته باشید. زیرا در غیر این صورت ممکن است اطلاعات دفترچه محاسبات شما صحیح نباشد.

برای مثال در نظر بگیرید سوله ساز برای کم کردن هزینه ها  بار برف را برای شما کمتر از میزان بار برف شهر. مورد نظر شما نوشته شده باشد و این بدین معنی است. که سوله شما با بارش اولین برف از بین خواهد رفت محاسبات دفترچه ای است که در آن تمامی اطلاعات کامل سوله اعم از:

  1. ابعاد سوله به صورت کامل
  2. کاربری سوله
  3. میزان مقاومت در برابر بارهای مرده و زنده
  4. بار برف و بار زلزله 
  5. بارگذاری های ثقلی و جانبی
  6. بار جرثقیل ( در صورتی که سوله ساز با توجه به کاربری جرثقیل سقفی بخواهد )
  7. بار باد 
  8. تمامی متریال های مصرفی برای ساخت سوله
  9. نرم افزارهای استفاده شده برای طراحی نقشه
  10. جزئیات کامل سقف و تیر ریزیها
  11. و همچنین محل اجرای سوله می باشد
  12. تعداد طبقات سوله
  13. قیمت ساخت سوله 1402
  14. محل ساخت و ساز
  15. تمامی سیستم های مقاومتی در برابر بار های ثقلی و جانبی
  16. ابعاد کامل سوله
  17. تمامی آیین نامه ها
  18. نرم افزارهای مورد استفاده برای سوله سازی
  19. نوع خاک از نظر لرزه ای
  20. تنش مجاز و ضریب عکس العمل خاک برای انواع شالوده ها نوشته شده است
قیمت ساخهت سوله سال 1400

عوامل تعیین کننده قیمت ساخت سوله 1402

مواردی مانند طراحی نقشه برای سازه و فونداسیون سوله، خرید مصالح، اجرت سوله سازی، رنگ آمیزی اجزای سوله،اتصالات سازه مانند پیچ و مهره و … و نصب در محل جزو قیمت ساخت سوله محاسبه خواهند شد. وقتی از قیمت روز سوله در سال 1402 صحبت میکنیم، باید آگاهی داشته باشیم که در میان هزینه ها حقوق روزانه مشاغلی مانند جوشکاری، برشکاری، بتن ریزی، رنگ کاری و حتی مهندس ناظر، مهندس نقشه کش و مهندس کنترل پروژه و سایر مشاغلی که ما در طول پروژه به آنها نیازمندیم، گنجانده شده است و ما باید بدانیم که این هزینه ها چقدر است.

رعایت استاندارد سازی در ساخت سوله

دقیق ترین محاسبات ساخت سوله هم بدون رعایت مواردی همچون :کیفیت جوشکاری، استفاده از پیچ و مهره‌های و سایر اتصالات استاندارد، رنگ آمیزی مناسب یا طراحی محاسبات ساخت سوله به طور صحیح فاقد کارآیی و استحکام لازم خواهند بود.

پارامترهای تعیین پارامترهای استعلام قیمت ساخت سوله 1402

صحیح است که قیمت مصالح و مواد اولیه بخصوص فولاد، بخش عمده هزینه ساخت سوله را در قیمت ساخت سوله 1402 دربرمیگیرد اما نیک می دانیم که لزوم وجود نیروی انسانی از هرچیز دیگری در یک پروژه واجب تر است پس هزینه منابع انسانی نیز یکی از مهم ترین پارامتر ها در تعیین قیمت ساخت سوله میباشد.

محاسبه هزینه ساخت سوله 1402

در این مرحله از مقاله می خواهیم محاسبه هزینه ساخت سوله و تمام مواردی که در هزینه ساخت سوله 1402 شما تاثیر گذار می باشد. را توضیح خواهیم داد، و مرحله بعد از هزینه سوله معرفی بهترین سوله از انواع سوله ها می باشد. پس با ما همراه باشید تا این موارد ذکر شده را برای شما بازگو کنیم.

  • مکانی که سوله شما قرار است در آن ساخته شود، در هزینه ساخت سوله 1402 تاثیر گذار خواهد بود، زیرا طبق آیین نامه های سازمان نظام مهندسی قبل از اجرای سوله باید بار برف و باران و باد و زلزله ی آن منطقه طی زمان سی ساله گذشته را در طراحی و ساخت سوله در نظر بگیرید، زیرا اگر که بار برف و باد و زلزله در منطقه ای زیاد باشد، باید اسکلت فلزی سازه ی آن سوله را مستحکم تر بسازیم تا با وقوع عوامل طبیعی تخریب نشود، و این به معنای استفاده از فولاد بیشتر و سنگین شدن سوله می باشد که موجب می شود تا در نهایت قیمت تمام شده ی سوله بالاتر رود.

ابعاد سوله و تاثیر آن در قیمت ساخت سوله 1402

  • مورد دیگری که در هزینه ساخت سوله در سال 1402 تاثیر زیادی خواهد داشت. ابعاد و اندازه ی سوله مد نظر شما می باشد، که این ابعاد و اندازه شامل : طول و ارتفاع و دهانه سوله می شود، هر چه این ابعاد نام برده بیشتر باشد هزینه ساخت سوله هم افزایش می یابد، زیرا با افزایش این ابعاد ذکر شده باید از متریال بیشتری استفاده کنیم.
  • نوع سوله ای که انتخاب می کنید، در هزینه آن تاثیر گذار می باشد، مثلا ساخت سوله خرپایی از دهانه ۱۸ متر به بالا از لحاظ قیمت و مقاومت از تمام انواع سوله های دیگر برتری دارد.

حال اگر می خواهید که انتخاب بهتری در زمینه ساخت سوله داشته باشد، لطفا رو کلمه ی انواع سوله ها کلیک کنید، ما در این مقاله تمام آیتم هایی که باید درباره ی انواع سوله ها بدانید به همراه تمام مزایا و معایب آنها به صورت کامل بازگو کرده ایم.

پوشش سقف و بدنه سوله

  • مصالحی که در اجرای سوله برای پوشش دیوارها و پوشش سقف و پنجره استفاده می کنید، هم در هزینه ساخت سوله شما تاثیر گذار خواهد بود، پوشش سقف شامل مواردی می شود مثل : ورق های  UPVC، ساندویچ پانل ها که بستگی به ضخامت دارد که ضخامت بالا گرانتر و ضخامت پایین ارزانتر می باشد و …، پوشش دیوار ها شامل مواردی می شود مثل : بلوک، آجر معمولی، آجر دو طرف نما، سفال، ساندویچ پانل های دیواری، UPVC دیواری و… می باشد، اگر سوله برای کاربری تالار پذیرای ساخته شود ممکن است کارفرما از سنگ برای پوشش سوله استفاده کند، که این امر موجب به بالا تر رفتن هزینه  ساخت سوله می شود، و همچنین در موارد بهداشتی به غیر از دیواری که اجرا می شود باید از داخل سرامیک کاشی هم اجرا شود.

نحوه بستن قرارداد سوله در سال 1402

  • آیتم آخر در قیمت ساخت سوله در سال 1402 قرارداد آن می باشد. در زمان بستن قرارداد توجه داشته باشید که تمام مصالح مصرفی و هزینه اجرای سوله در آن ذکر شده باشد،. که اگر در قرارداد تمامیه قطعات و متریال کاربردی سوله قید نشده باشد. یک قیمت پایین به شما خواهند داد تا موفق به بستن قرارداد با شما شوند. و در حین کار شرکت سوله سازی ادعا می کند که سوله شما به قطعات دیگری مثال: وال پست، بادبند یا … هم نیاز دارد.
  • اما چون در قرارداد قید نشده است کارفرما باید این قطعات ذکر شده را به صورت جداگانه از شرکت سوله سازی خریداری نماید، و چون شرکت های سوله سازی دیگر امکان فروش وال پست و بادبند یا دیگر قطعات را به صورت تکی ندارند، زیرا برایشان به صرفه نمی باشد، کارفرما مجبور می شود تا از خود شرکت سوله سازی که با آن قرارداد دارد این قطعات ذکر شده را تهیه کند، پس در حین عقد قرارداد توجه داشته باشید که تمام قطعات به صورت کامل ذکر شود، تا مجبور به پرداخت هزینه ی جدا یا بیشتر نشوید، توجه داشته باشید تا سوله  شما دفترچه محاسباتی که مورد تایید نظام مهندسی است را دارا باشد، تا تمامیه مصالح و هزینه ها به روز در آن قید شده باشد.

تاثیر قیمت فولاد در ساخت سوله 1402

  • قیمت فولاد و تمامیه مصالح هر روز به یه قیمت می باشد و ممکن است این هزینه ها بالا رود و یا بلعکس پایین بیاید، و امکان این وجود دارد که شرکت سوله ساز وزن قطعات را کمتر از آنچه که در قرارداد قید شده است. به شما تحویل دهد و کم فروشی کند یا ممکن است، وزن قطعات سوله را بیشتر کند تا از شما مبلغی بیشتر دریافت کند، پس باید در هنگام بار گیری قطعات سوله مد نظر لطفا یک ناظر از طرف کارفرما وجود داشته باشد تا وزن قطعات را طبق قرارداد چک کند تا اگر وزن ها بالا یا پایین باشد بتوانید قرارداد را فسخ کرده و از شرکت سوله ساز خسارت را دریافت کنید.

برای سفارش سوله در سال 1402 چه موقع به سوله ساز اطمینان کنیم؟

به نظر من که تجربه چندین ساله در این صنعت دارم و این بازار را کاملا می شناسم، هیچ وقت نباید به کسی اطمینان کنید. همانطور که در بیشتر مقالات این سایت گفتم، ما می خواهیم که صرفا برای منفعت شما و به دور از تبلیغات و نکات غلط برای شما در این سایت محتوا تولید کنیم ، و به جرئت این نکته را برای چندمین بار میگویم که به هیچ سوله سازی اطمینان نکنید، به قیمت سوله که به شما میگویند اطمینان نکنید، هیچ وقت نمی شود که قیمتها پایینتر از حد معمول باشد و مشکلی در جایی نباشد!

سوال براتون پیش میاد که اگر قرار نیست به قیمت سوله در سال 1402 و خود سوله ساز اطمینان کنیم. پس چطور سوله ای را بخریم، ما که اطلاعاتی نداریم در مورد سوله!!! و من هم در جواب به عنوان یک مشاور و راهنما به شما میگویم که نیم ساعت مفید وقت بزارید و مقالات مهم ما را که در منوی بالا برای شما گذاشته ایم مطالعه کنید. تا همه قوانین و شرایط سوله سازی را به اندازه ی یک سوله ساز بشناسید. ما در این سایت آنقدر مطلب واقعی و به دور از تبلیغات گذاشته ایم که شما با نهایتا نیم ساعت وقت گذاشتن می توانید تمام مسائل یک سوله را به صورت کاملا حرفه ای بیاموزید.

بدون دلیل  قیمت پایین را قبول نکنید.!!

به عنوان مثال چندین بار شده که نفراتی با ما تماس می گیرند و بعد از اینکه قیمت هر متر مربع سوله سبک. را می پرسند ، به ما میگویند که؛ از سوله ساز دیگری قیمت گرفته ایم. و گفته اند به ازاء هر کیلو گرم برای ساخت و دست مزد سوله تیر ورقی 28.000 تومان قیمت داده اند. ( در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ ) در صورتی که همچنین قیمتی واقعا باور نکردنی است. البته منظور از باور نکردنی این نیست که قیمت خیلی خوب و عالیه،. منظور این است که اصلا این قیمت سوله در بهمن سال ۱۳۹۹ امکان پذیر نیست. مگر اینکه قیمت فولاد ضد زنگ در آینده پایین بیاید، که البته همه می دونیم که این در ایران واقعا نادر است!!!

هزینه ساخت سوله خرپا

یکی از انواع سوله ها که وزن سبکی دارد سوله خرپا می باشد. و هزینه ساخت سوله خرپا نسبت به سایر سوله ها  کمتر می باشد. حال در ادامه مقاله این نوع سوله را به صورت کامل شرح خواهیم داد. لطفا با ما همراه شوید تا در ساخت سوله خود انتخاب بهتری داشته باشید.

در هزینه ساخت سوله در سال 1402 کل سوله ها از لحاظ وزن به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می شوند.

که در قسمت بالا از سبک بودن وزن سوله خرپا حرف زدیم. اما ناگفته نماند که بسیاری از مردم این تفکر را دارند که چون این سوله وزن سبکی دارد پس استقامت و پایداری مناسب را ندار.

اما باید بگوییم که این تفکر به هیچ وجه درست نمی باشد. زیرا که سازه ی سوله سبک به شکل خرپا می باشد. که باعث می شود تا از فولاد کمتر استفاده شود. و تمام بار وارده به سوله را در کل سازه پخش می کنند. و باید بگوییم که این نوع سوله در مقابل عوامل طبیعی همچون: برف، باد، زلزله و… مقاومت بالایی دارد. اما به علت روش ساختی که این سوله دارد و به علت این که با تکنولوژی روز همراه می باشد. و از فولاد به صورت اصولی استفاده می شود ، وزن سبک و در نهایت هزینه ساخت آن کمتر می باشد.

ویژگی هزینه ساخت سوله خرپایی در سال 1402

اما مزیت های سوله خرپا بسیار زیاد می باشد، ما به شما پیشنهاد می کنیم که روی کلمه ی محاسبه وزن سوله خرپایی کلیک کنید، تا با تمام ویژگی های سوله خرپا به صورت کامل آشنا شوید.

در قسمت بالا گفتیم که سوله به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می شوند، که منظور از سبک همان سوله خرپا می باشد، ولی منظور از سنگین همان سوله تیرورقی می باشد، در سوله تیر ورقی از فولاد زیادی استفاده شده است. زیرا در زمان قدیم این روش رایج بوده که برای بالا بردن مقاومت سوله در برابر بارهای وارده مقدار فولاد مصرفی را افزایش می دادند، که این عمر موجب می شود تا وزن سوله زیاد شود و در نهایت هزینه تمام شده سوله به صورت چشمگیری افزایش می یابد، اگر مایل هستید تا درباره ی سوله تیر ورقی مطالعه کنید، لطفا روی کلمه ی سوله تیر ورقی کلیک کنید.

اگر همچنان همراه باشید دلایل کافی را در این مورد به شما میگوییم.

همین الان برید در گوگل و جست و جو کنید و در گوگل بنویسید. قیمت ورق سیاه و یا فولاد ضد زنگ. بعد سایت هایی را که قیمت دارند را باز کنید تا قیمت ورق را ببینید. ( ترجیها سایت آهن آنلاین را باز کنید ) در تاریخ امروز یعنی ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ که من دارم این مطلب را می نویسم. میانگین قیمت هر کیلو ورق سیاه درجه یک بالغ بر ۱۸.۲۰۰ تومان می باشد.

قیمت-ورق-سیاه-شرکت-رالکو

ما در این مقاله سعی داشته ایم تا شما عزیزان را با هزینه ساخت سوله در سال ۱۴۰۰ به خوبی آشنا کنیم. و تمام راه های کلاهبرداری را آموزش دهیم بدون هیچ تبلیغی. حال خوشحال می شویم تا شما سروران تمام نظرات و پیشنهاد های خود را در قالب کامنت برای ما بازگو کنید. و برای بهتر شدن سایت شرکت رالکو به ما پیشنهاد های خود را بازگو کنید.

برای اگاهی از جدید ترین هزینه های سوله سازی با یکی از شماره ها  تماس بگیرید: ۰۲۵۳۳۶۷۰۰۳۲ –  ۰۲۵۳۳۶۷۰۰۳۱  – ۰۹۱۲۸۸۲۱۸۰۰ بیشتر بدانید:

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “قیمت ساخت هر متر مربع سوله در سال 1402

  1. محمد گفت:

    با سلام
    خیلی مطالب جالبی بود امیدوارم رد سال جدید موفق باشید

    1. foladkaran گفت:

      با سلام از اینکه از سایت شرکت صنایع آهن و فولادکاران رستمی بازدید انجام دادید متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *