تولیدات رالکو

مخازن استیل و بویلر

مخازن استیل و بویلر

مخازن استیل به سازه های ساخته شده از صفحات فولادی گفته می شود که برای ذخیره سازی و یا حمل و نقل انواع مواد جامد، مایع و گازی شکل به کار می روند.

مخازن استیل را یا روی زمین و یا روی پایه ها و برج ها قرار می دهند. برای مخازنی که روی زمین قرار می گیرند نوعی پایه بتنی و یا یک پایه ذوب فولادی ساخته می شود. این مخازن به نام مخازن سطحی نیز شناخته می شوند که استوانه‌ای بوده و کف صافی دارند. به مخازنی که روی پایه ها یا برج ها قرار می گیرند هم مخازن استیل مرتفع گفته می شود.

برای ساخت مخازن استیل و بویلر از فولاد با گریدهای مختلفی استفاده می شود که گرید مورد نظر به کاربرد مخزن بستگی دارد. از انواع ضد زنگ این مخازن در شرایطی که احتمال خوردگی وجود دارد استفاده می شود. مخازن استیل در شکل های مختلفی ساخته می شوند مانند مخازن کروی، مکعبی، عمودی، افقی و مخروطی. از دیگر اشکال هندسی نیز می توان برای طراحی مخزن استفاده کرد.

از مخازن استیل در صنایع غذایی، دارویی، نفت گاز و پتروشیمی، شیمیایی و همینطور برای تولید محصولات لبنی و عرقیات گیاهی استفاده می شود.

مخازن استیل با توجه به کاربردشان به دسته بندی های گوناگونی تقسیم می شوند مانند مخازن تک جداره، دوجداره، سه جداره، مخازن مخصوص حمل و نقل و غیره. مخازن استیل و بویلر

طراحی هر یک از این مخازن باید کاملا توسط اندازه گیری ها و شیوه های مهندسی شده صورت گیرد چرا که یکی از مهم ترین عناصر به کار رفته در صنایع می باشند و هرگونه مشکل یا خرابی، خسارت های جبران ناپذیر مالی و جانی در پی خواهد داشت. مخازن استیل و بویلر

بویلر

بویلرها وسیله ای برای گرم کردن مایعات هستند. آنها نیز نوعی از مخازن تحت فشار هستند که برای تولید بخار یا آب گرم از آنها استفاده می شوند و مصارفی مانند تولید برق، کمک به حرکت لوکوموتیوها و غیره دارند. معمولا از آنها در صنایع و محیط های ساختمانی، سونا، گلخانه و غیره استفاده می شود.

در گذشته به این مولدهای بخار، دیگ بخار گفته می شد.

انواع بویلرها

بویلرها نیز مانند مخازن استیل انواع مخنلفی دارند. بویلرهای چدنی همانطور که از نامشان مشخص است از قطعات چدنی ساخته می شوند. در برابر خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند اما معمولا ظرفیت گرمایی زیادی ندارند. مخازن استیل و بویلر

بویلرهای فولادی نیز وجود دارند. در ساخت آنها از لوله های فولادی استفاده می شود که ظرفیت گرمایی بالایی .  دارند اما در مقابل زنگ زدگی مقاومت کافی نداشته و حمل و نقلشان هم آسان نیست.   در بویلرهای فولادی رسوب گرفتگی امکان رسوب گرفتگی نیز بالا است .  که در نتیجه نیاز به کنترل دقیق را ایجاد می کند. به طول کلی بویلرهای فولادی به دو دسته بویلرهای فایرتیوب و واترتیوب تبدیل می شوند .  که در اولی درون لوله ها آتش بوده و آب در اطراف لوله ها است و در دومی درون لوله ها آب است.   و آتش در اطراف لوله ها قرار دارد. بویلرها صرفا برای جوشاندن آب نبوده و مصارف دیگی نیز دارند.  مانند انواع بویلر روغن.

قیمت مخزن استیل و قیمت بویلر

برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی محصولات ساخت بویلر رستمی و همینطور بررسی هزینه ساخت مخزن استیل و یا هزینه ساخت بویلر، می توانید با ما تماس حاصل کرده و به ما به عنوان یکی از تولیدکنندگان مخازن پالایشگاهی، بلندرها، و دیگر سازه های صنعتی با کیفیت، اعتماد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *