اخبار

سوله سبک مرغداری

سوله سبک مرغداری

هزینه ساخت سوله مرغداری

در عصر حاضر بیشتر صنعت گران و پرورش دهندگان جوجه و مرغ گوشتی، مرغ مادر و …سوله سبک مرغداری را به خاطر طراحی خاصی که دارد، بسیار ارزشمند می دانند.

هزینه ساخت سوله مرغداری بستگی به ابعاد ونوع کاربرد آن دارد.مهم است ما بدانیم که ما دو تا فاکتور برای قیمت داریم. یکی قیمت هر متر مربع میباشد و یکی دیگر قیمت کل سازه میباشد. اما در حال حاضر ما به قیمت کل کاری نداریم و صرفا روی قیمت هر متر مربع فوکوس میکنیم. زیرا تایین کننده قیمت و هزینه ساخت سوله مرغداری را قیمت هر متر آن مشخص میکند. عملا هزینه سوله مرغداری در ارتفاع و دهانه سوله خلاصه میشود و در درجه اول باید شما ابعاد دقیق را مشخص کنید. هزینه ساخت سوله مرغداری

منظور از ابعاد دقیق ( دهانه سوله – طول سوله و ارتفاع سوله ) میباشد.

اندازه استاندارد برای ساخت سوله سبک مرغداری

اصولا برای ساخت مرغداری و سوله ی آن در گشته دهانه های نسبتا کوچک مرسوم بود. اما در حال حاضر بهترین ابعاد برای  مرغداری دهانه های ۲۰ متری میباشد با سقف های قوسی ( برای تهویه هرچه بهتر ).

قوسی بودن برای سقف های مرغداری ها در حال حاضر بسیار مهم میباشد. زیرا تهویه سالن هایی که سقف قوسی دارند بسیار با کیفیت بهتری انجام میشود. که این مهم بشدت برای بازدهی وزن طیور و همچنین پایین آمدن نرخ بیماری بسیار با اهمیت میباشد.

البته مهم است بدانی قوسی بودن باعث کاهش هزینه ساخت سوله سبک مرغداری می گردد.

همه چیز در خصوص ساخت مرغداری ارزان و بهینه

در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی دیگر امکان نگهداری و پرورش مرغ در جایی به غیر از سوله. غیر ممکن به نظر می رسد و هر شرکتی که قصد راه اندازی مرغداری دارد. پس از رفع موانع قانونی و زمین باید به فکر ساخت یک سوله سبک مرغداری استاندارد و مطمئن متناسب با نیاز خود باشد. که یکی از هزینه‌بردارترین مراحل احداث واحد صنعتی است. البته این هزینه باز هم بسته به نوع تولید و این که ارتفاع سوله و مساحت آن چقدر باشد، متفاوت است.سوله سبک مرغداری

ساخت سوله مرغداری

سوله های مرغداری یا در اصطلاح (chicken shed) را باید با دهانه ی بزرگتر و ستون های کمتر ساخت. تا ماشین آلات مربوط به پرورش طیور شامل تجهیزات گرمایش سرمایش . تهویه مطبوع و .. براحتی در آنها تعبیه و استفاده شوند. 

بطور قطع یک سازنده سوله باید در وهله اول تجربه و دانش لازم را در این زمینه باشد. چرا که ساخت سوله های مرغداری با سایر سوله های صنعتی تفاوت هایی دارد. این نوع سوله ها نیاز به پایه های بلندی ندارد و با ظرفیت های مختلفی تولید می شوند. اگر دیده باشید سقف آنها دارای ارتفاع کمی است ولی در عوض از قوس زیادی برخوردار هستند. و در برخی روشها و بنا به درخواست مشتری حوضچه هایی در سازه ساخته می شود. که از جمله ی تفاوت این نوع سوله ها با سایر سوله محسوب می شود.سوله سبک مرغداری

اهمیت مقیاس و محل ساخت سوله

برای ساختن سوله های مرغداری با توجه به مقیاس سازه و مکانی که باید در آن سوله احداث شود. می بایست بررسی های دقیق مهندسی انجام شود تا بهترین حالات برای اجرای این سوله صورت گیرد. زیرا سوله های مرغداری به دلیل وجود موجودات زنده و ازدحام آنها در آن نیازمند . هواکشی مناسب می باشند و در ساخت اینگونه سوله ها داشتن سیستم تهویه ی مناسب یکی از مهم ترین فاکتورهاست.سوله سبک مرغداری

در هنگام طراحی و ساخت سوله های مرغداری، اینکه سیستم تهویه سوله به چه شکل ساخته شود. از اهمیت بالایی برخوردار است. سیستم های تهویه ای که برای سوله های مرغداری در نظر می گیرند عبارت است از:

  • سیستم تهویه تونلی
  • سیستم تهویه حداقلی

اصولا برای ساخت مرغداری و سوله ی آن در گذشته دهانه های نسبتا کوچک مرسوم بود. اما در حال حاضر بهترین ابعاد برای مرغداری دهانه های ۲۰ متری میباشد با سقف های قوسی ( برای تهویه هرچه بهتر ).

ابعاد استاندارد سوله مرغداری

سوله های مرغداری در ابعاد مختلفی ساخته می شوند، اما در استانداردترین حالت برای ساخت یک سوله ی مرغداری از حداقل عرض 12 متر و حداقل طول 75 متر استفاده می کنند.

همچنین ارتفاع دیواره های سوله حداقل 2.5 متر و ارتفاع حداقل نوک سقف سوله 3 متر می باشد.

یک نکته ی ویژه در هنگام ساخته شدن سوله این است که برای هیتر و تاسیسات در ابتدای سالن مواردی اندیشیده شوند. در ابتدای سالن های مرغداری باید فضاهایی برای نصب هیتر و تابلو برق مادر و … در نظر گرفته شود. همچنین هیتر باید امکان تامین هوای اضافی از بیرون را داشته باشد و خروجی هوای مشعل هیتر باید با لوله به خارج هدایت کرد.

همانطور که از پیش گفته شد ساخت سوله سبک مرغداری نیازمند رعایت یکسری ضوابط است. مثلا ابزارآلات و تجهیزاتی که در ساخت این نوع سازه ها به کار برده می شود. هر اندازه که این ابزارآلات به روز تر و مجهزتر باشند قیمت سوله پایین تر می آید . هزینه ساخت سوله مرغداری به عوامل دیگری نیز بستگی دارد یکی دیگر از این عوامل افراد و مهندسانی است. که در مجموعه به کار گرفته شدند مهندسان باتجربه و متخصص با دانش بالایی که دارند می توانند هزینه ها را تا حد زیادی کاهش دهند که این هم به نفع مجموعه و هم به نفع کارفرماست .

مجموعه ها و گروه های کثیری در زمینه ساخت سوله مرغداری فعالیت می کنند . که در این بین شرکت سوله سازی صنایع آهن و فولادکاران رستمی (رالکو) با ساخت سازه هایی ارزان قیمت و با کیفیت توانسته افتخارات زیادی در این زمینه کسب و رضایت مشتریان خود را به دست آورد .

رعایت بهداشت مرغداری

در ساخت سوله سبک مرغداری رعایت بهداشت یکی از مهمترین عوامل برای در آمد زایی بالا از یک مرغداری میباشد.

اولین مشخصه یک مرغداری خوب رعایت فاصله با سایر مرغداری هاست که این مهم باعث میشود . که بیماری ها از سایر مرغداری ها به وسیله باد به شما آسیبی نرسانند، و هرچه قدر که فاصله مرغداری نسبت به محیط شهری و نسبت به سایر مرغداری ها بیشتر باشد. قطعا موفق تر خواهید بود. طبق تحقیقاتی که ۳۰۰ مرغداری در ایران انجام شده ثابت شده است که فاصله هرچه بیشتر باشد محیط شما برای پرورش هرچه سریعنر با وزن دهی بالاتر بهتر است.

همچنین از نکات خیلی مهم دیگر میتوان به موارد زیر هم اشاره کرد:

  • لباس کار مخصوص به محیط مرغداری خودتان
  • حوزچه های ضد عفونی کننده
  • کوره لاشه سوزی
  • تهویه مناسب سوله مرغداری با استفاده از سوله سبک قوسی
  • سیستم فاضلاب صحیح
  • سطح صاف دیوارها و کف سالن و بدون منافذ ( برای ضد عفونی هرچه بهتر )
  • آزمایش دوره ای آب منطقه

حال با توجه به مواردی که در بالا گفته شد، یکی از مهم ترین عوامل ساخت سوله مرغداری مشخص شد. ( انتحاب محل مناسب و ساخت سوله سبک قوسی برای مرغداری ) . که میتوان با رعایت کردن آن نقش عمده ای در به حداقل رساندن تلفات و وزن دهی هر چه بیشتر طیور داشت.

سوله های خرپایی برای مرغداری که با سقف قوسی میباشد میتواند. بسیار در بحث تهویه مناسب به شما کمک چند برابری نسبت به سوله های سنتی تیرورق کند. همچنین سوله مرغداری خرپایی میتواند هزینه های ساخت شما را کاهش دهد و همچنین سرعت ساخت را بالا ببرد.

سوله سبک مرغداری

بهترین روش ساخت سوله سبک مرغداری

– روش اولی که قصد داریم برای ساخت مرغداری به شما دوستان معرفی کنیم، سوله های سبک خرپایی یا سوله HSS میباشد.

اگر قصد دارین سوله ای با دهانه بالای ۱۸ متر برای مرغداری خود احداث کنید بدون شک بهترین گزینه ساخت سوله مرغداری خرپای سبک میباشد.

در این نوع سوله ها با حفظ پایداری و استقامت سازه مصرف فولاد بهینه تر و کمتر از سایر سوله های دیگر میشود ، در نتیجه قیمت هر متر مربع سوله تمام شده آن هم بسیار پایینتر از سایرین میشود.

میتوان گفت که هزینه ساخت سوله مرغداری با روش سوله سبک خرپایی حداقل در هر متر ۸۰٫۰۰۰ تومان و حد اکثر تا ۱۸۰٫۰۰۰ ترمان ارزانتر از سایرین میشود ( اسکات فلزی )

همچنین هزینه فنداسیون ریزی هم در این روش با کاهش قیمت در ساخت سوله مرغداری همراه است و هزینه آن کمتر میباشد زیرا به دلیل سبک تر بودن وزن سازه فنداسیون آن نیز کوچکتر شده و قیمت سوله کاهش میابد.

از مزایای دیگر این سازه ها سقف قوسی آن میباشد که در بالا توضیحاتی برای آن اراِه شده است.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از سوله سازی در مشهد کیلیک نمایید.

این نوع سوله مزایای زیادی دارد:

حمل ونقل آسان

زیبایی و تنوع ظاهری

دهانه های بسیار بزرگ

کاربری های متفاوت

امکان نصب جرثقیل در این نوع سوله

قابلیت مونتاژ و دمونتاژ سریع و آسان زیرا تمام سازه به صورت پیچ و مهره ای میباشد

فونداسیون های کوچک

استاندارد بودن

و امنیت بالا

که باعث شده نسبت به انواع دیگر سوله(سوله تیرورقی وسوله یو بی ام ) ترجیح داده شود.

۲- روش بعدی که قرار است برای سوله مرغداری به آن بپردازیم سوله یو بی ام میباشد

که تاثیر آن در هزینه ساخت سوله مرغداری را مورد بررسی قرار خوهیم داد،

اما قبل از این نکته بسایر مهمی باید

در مورد سوله های ubm برای مرغداری را با شما در میان بگذاریم…

اگر به دنبال سود و بازدهی در کسب کار مرغداری خود هستید به هیچ عنوان به
سمت سوله های یو بی ام برای مغداری نروید زیرا….

سوله های یو بی ام از موادی با نام پلی ارتان برای عایق کردن . منافظ و همچنین عایق بودن در

برابر سرما و گرمای هوا استفاده میشود. و عملا تنها نوع عایق در سوله های یو بی ام همین پلی ارتان میباشد.

این عایق ها از لحاظ ظاهری مثل فوم یا همان یونولیت و اسفنج هستند. که به صورت

مایع و پاششی به سطوح پاشیده میشوند. ماهیت جنسی این مواد نرم میباشد به طوری که اگر انگشت خودتتان.

را در آن فشار دهید سوراخ میشود و جای انگشتتان در آن میماند. این عایق ها به هیچ عنوان برای ساخت سوله مرغداری مناسب نیست زیرا به شدت بافت دار است. و منافظ زیادی در خود دارد که به شدت آلودگی را به خود جذب میکند و قابل ضد عفونی شدن نیست. روی همین حساب حتی اگر هزینه ساخت سوله مرغداری با روش یو بی ام پایینتر هم بیاید به هیچ عنوان توصیه نمیشود. چون به عنوان مثال اگر یک پارت مرغداری شما دچار آنفلانزا یا گامبرو و یا…. شود عملا آن ویروزها در آن عایق ها نفوذ میکند. و به هیچ عنوان هم قابل ضد عفونی شدن نیست. پس بهتر است که به طور کلی از این روش ساخت برای مرغداری دوری کنید.

بهترین روش ساخت سوله خرپایی میباشد

بهترین روش ساخت سوله مرغداری همانطور که در بالا هم گفته شده سوله های سبک خرپایی میباشد که هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ سلامت در دوره های مرغداری، برای شما بسیار مفید است.

بهترین روش ساخت سوله مرغداری همانطور که در بالا هم گفته شده سوله های سبک خرپایی میباشد که هم از لحاظ هزینه و هم از لحاظ سلامت در دوره های مرغداری، برای شما بسیار مفید است.

این سوله ها با توجه به متریال مصرفیشان ( پروفیل ) و با توجه به رعایت کردن آخرین آیین نامه های ملی صنعت ساختمان ، وزن های بسیار سبکی را نسبت به سایر روش ها به خود اختصاص میدهد که که این امر حتی در هزینه های ریختن فنداسیون هم برای شما موثر میباشد.

نکته مهم

از جمله دیگر مزایای این سوله سبک مرغداری، پیچ و مهره ای بودن سازه هست که میتوان به راحتی در کوتاه ترین زمان ممکن این سازه را نصب کرد و همچنین در صورت لزوم به راحتی سازه را باز نموده و به مکان دیگری برای نصب انتقال داد.

این سازه ها دارای دفترچه محاسبات قوی میباشد که مورد تایید سازمان نظام مهندسی میباشد.

ابعاد سوله مرغداری و طیور

در این قسمت ما قصد داریم شما را یاری کنیم که مساحت مورد نیاز برای ساخت سوله مرغداری خودتان را برای پرورش طیور بدانید

سوله سبک مرغداری

۱ – فضای مورد نیاز پرورش و ظرفیت

الف – فضای مورد نیاز مرغ گوشتی صنعتی در سیستم پرورش سالنهای باز. در بستر و سالن با دانخوری دستی یا اتوماتیک یک متر مربع فضای مفید به ازاء ۹  قطعه مرغ


ب – فضای مورد نیاز مرغ گوشتی صنعتی در سیستم پرورش سالنهای بسته. در بستر و یا سالن با دانخوری دستی یا اتومات زنجیری  ۱۰ قطعه مرغ.   در یک متر مربع فضای مفید به ازاء
(شرایط موجود واحد های دارای پروانه )


ج –  فضای مورد نیاز مرغ گوشتی صنعتی در سیستم پرورش سالنهای بسته در بستر و سالن با دانخوری. اتوماتیک بشقابی – آبخوری نیپل به ازای یک متر مربع فضای مفید ۵/۱ عدد آبخوری – سیستم خنک کننده پد سلولزی متناسب با ظرفیت سالن – سیستم مه پاش طولی – سیستم هیتر استاندارد. و سیستم تهویه تونلی در سالنهای کمتر از ۴۵ متر و تهویه ترکیبی در سالنهای بالاتر. از عرض ۱۲ متر و طول ۴۵ متر به ازاء هر متر مربع مفید سالن  ۱۵  قطعه مرغ ( شرایط موجود واحد های دارای پروانه)


– میزان فضای مورد نیاز سایر ابنیه در مرغداریهای گوشتی بر اساس ۲۰. و نهایتا  ۲۵ درصد فضای پرورش
– در سالنها ی ردیف الف تهویه بصورت طبیعی انجام میگیرد. و در صورت وجود هواکش در سالن کاربرد آن جابجایی هوای زیر سقف میباشد.

۲ – ابعاد ساخت سوله سبک مرغداری

مسئله مهم در زمینه احداث سالن های بزرگ توجه به سیستم تهویه و گرمایشی سالن ها می باشد. اکثر سالن هایی که در ایران به صورت تونلی ساخته می شوند. دارای طول کمتر از ۵۰ متر و عرض حدود ۱۲ متر هستند تا در فصول سرد، دارای هوای یکنواختی باشند. با این وجود در این سالن ها نیز هنوز دمای سالن یکنواخت نیست، ضمن اینکه . در محل ورود هوا یعنی ابتدای سالن معمولا هوای تمیز و در قسمت خروجی، هوای آلوده با گاز بالا وجود دارد . در این سیستم اختلاف دما در دو قسمت سالن می تواند بیش از ۵ درجه سانتیگراد باشد در حالیکه در شرایط. مطلوب این مقدار باید کمتر از ۲ درجه باشد.

در صورتی که طول سالن بیشتر از مقدار مذکور باشد شرایط وخیم تر می شود. بدیهی است تفاوت وزنی مرغ در قسمتهای مختلف سالن به عینه مشاهده میگردد که خود تاییدی بر تفاوت شرایط سالن میباشد . بدین منظور در سالن های بزرگ از دریچه های ورود هوا (inlet) بر روی دیوار استفاده میگردد که این دریچه ها دارای ابعاد متفاوت و تعداد آنها برای سالن با توجه به ابعاد سالن و ابعاد دریچه اینلت متفاوت می باشد.

برای سفارش ساخت سوله مرغداری سبک چه اقداماتی باید انجام دهید

  • هم اکنون که با سوله مرغداری و ارزش آن به خوبی آشنا شدید، ممکن است قصد سفارش آن را داشته باشید. به همین خاطر در این بخش درباره اقدامات لازم که باید برای سفارش سوله مرغداری و نصب آن در مکان مورد نظر انجام دهید، شرح می دهیم:
  • ابتدا لازم است که با کارشناسان ما تماس بگیرید تا آنها درباره سوله ای که لازم دارید از شما سوالات لازم را بپرسند
  • کارشناسان هزینه تقریبی ساخت سوله را براساس اطلاعاتی که از شما درباره سازه مورد نظر گرفتند، تعیین می کنند
  • بعد از این که با قیمت تقریبی ما موافقت کردید، کار طراحی سوله مورد نظر شما را انجام می دهیم.
  • در این مرحله با استفاده از طراحی که برای ساخت سوله انجام شد، قیمت دقیق را به شما اعلام می کنیم
  • بعد از به توافق رسیدن برای ساخت سوله مرغداری، یک قرارداد بین ما و شما براساس آن سازه ای که شما نیاز دارید، تنظیم می شود
  • در این مرحله کار ساخت سوله مرغداری با رعایت اصول فنی و استانداردهای لازم توسط مهندسین کاربلد شروع می شود

اهداف شرکت فولاد سازان

شرکت صنایع آهن و فولادکاران رستمی (رالکو) صفر تا صد ساخت سوله مرغداری را توسط مهندسین مجرب و متخصص انجام می دهد و قیمت منصفانه را جهت ساخت و اجرای آن به شما پیشنهاد می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و هرگونه مشاوره در زمینه سوله مرغداری می توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “سوله سبک مرغداری

  1. غلامیان گفت:

    بسیار عالی بود. خوشحالم با سایت شما آشنا شدم

  2. you movies گفت:

    سایت خیلی خوبی دارید
    امیدوارم موفق باشید

    1. vahid1996 گفت:

      سلام متشکر از شما برای حضورتان در سایت شرکت رالکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *