اخبار

سوله سازی مشهد

ساخت سوله در مشهد

ساخت سوله در مشهد 1400

ساخت سوله در مشهد 1400 شامل نکاتی هستند که برای ساخت باید به آنها توجه کنیم. این موارد شامل آب و هوای آن منطقه، انواع سوله و… می شود.

برای ساخت سوله در مشهد 1400 ابتدا ما باید به جغرافیا و نوع آب و هوای این استان توجه کنیم.

جغرافیای مشهد در سال 1400

شهر مشهد مرکز استان خراسان رضوی با ۳۵۱ کیلومتر مربع مساحت، در شمال‌شرق ایران و در طول جغرافیایی ۵۹ درجه و ۱۵ دقیقه تا ۶۰ درجه و ۳۶ دقیقه و عرض جغرافیایی ۳۵ درجه و ۴۳ دقیقه تا ۳۷ درجه و ۸ دقیقه و در حوضهٔ آبریز کشف‌رود، بین رشته‌کوه‌های بینالود و هزارمسجد واقع است. ارتفاع شهر از سطح دریا حدود ۱۰۵۰ متر (حداکثر ۱۱۵۰ متر و حداقل ۹۵۰ متر) است. قیمت ساخت هر متر مربع سوله در سال 1400

آب و هوای مشهد در سال 1400

مشهد به‌دلیل موقعیت جغرافیایی خاص که در منطقهٔ مرزی بین شمال و جنوب خراسان قرار دارد و نیز تداخل جبهه‌های مختلف آب‌وهوایی. دارای آب‌وهوا و خصوصیات ویژهٔ اقلیمی است و قسمت اعظم دشت مشهد–نیشابور. جزء اقلیم سرد و خشک و قسمتی از دشت مشهد–قوچان، نیمه‌خشک و سرد . و بخش کوچکی از بلندترین ارتفاعات رشته‌کوه‌های بینالود و هزارمسجد جزء اقلیم مرطوب سرد است. و درمجموع شهر مشهد دارای آب‌وهوای متغیر، اما معتدل و متمایل به سرد و خشک است و از تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد و مرطوب برخوردار است.  وزش بادها در شهر مشهد بیشتر در جهت جنوب‌شرقی به شمال‌غربی است. بیشینهٔ درجه حرارت در تابستان‌ها ۴۳ درجه بالای صفر و کمینهٔ آن در زمستان‌ها ۲۳ درجه زیر صفر است.

برای ساخت سوله در مشهد 1400 و استعلام سوله دیگر نقاط ایران به اطلاعات زیر مورد نیاز میباشد:

  • بارگذاری برای بار مرده ، بار برف و بار نامتقارن، بارگذاری جانبی سوله شامل بار باد و زلزله، بارگذاری جرثقیل برای سوله. سوال: آیا جرثقیل در طراحی سوله. در نظر گرفته می شود یا خیر؟ (بله: محاسبه بار دینامیکی جرثقیل)
  • ضریب منطقه ای،رفتار واهمیت برای سوله ، ارتفاع جانبی سوله و ارتفاع دیوار. دهانه و طول سوله ، تعداد قاب های طولی سوله ، درز انقطاع ، محاسبه ضریب طول موثر ، درصد شیب سقف سوله 
  • پوشش مورد نظر سقف سوله (ساندویچ پنل یا ورق گالوانیزه وتوری مرغی). تنش مجاز خاک منطقه موردنظر و نوع زمین ساختگاه ، نحوه کنترل جابجایی ، طراحی اتصالات و بیس پلیت برای سوله 
  • طراحی تیر حمال جرثقیل ،طراحی پرلین ها به کمک نرم افزار. طراحی میل مهار(sag rod ) ، ارائه طرحی با حداقل دورریز ورق ، ارائه دفترچه محاسبات کامل سوله
  • بررسی نوع اقلیم و آب و هوای منطقه مورد نظر ساخت سوله. ( به عوان مثال ساخت سوله در قم و یا سوله سازی در تهران با سوله سازی مشهد متفاوت است.)

بهترین روش سوله سازی مشهد

شرکت رالکو با توجه به دارا بودن مهندسان توانا در زمینه مشاوره و ساخت انواع سوله در مشهد. ساخت سوله تیر ورقی و سوله سبک خرپایی را یکی از بهترین روش های ساخت سوله در این شهر با توجه به نوع اقلیم و کاربرد پیشنهاد میکند.

سوله تیرورقی

سوله تیرورقی همان گونه که از نام آن برمی آید این سازه ها ساخته شده از تیرورق هایی از جنس فولاد ( ورق سیاه ) هستند این روش ساخت از قدمت زیادی برخوردار است و امروزه با تغییراتی که در زمینه ساخت سازه های فلزی صورت گرفته کمتر از این روش استفاده می شود.(سوله سازی مشهد)

ساخت سوله های تیرورقی بدین صورت است که این ورق های سیاه فولادی با توجه به طراحی سوله برش خورده و سپس به وسیله جوشکاری به هم بسط داده میشوند و بعد از آنکه قابها و ستون ها به هم جوش داده شده به محل پروژه انتقال داده میشوند و در آنجا یا به وسیله دستگاه CO2 جوش داده میشوند و یا به واسطه پیچ و مهره به هم متصل میگردند.

حداکثر دهانه سوله تیرورقی

همانطور که گفتیم حداکثر دهانه سوله تیرورقی نهایتا میتوانند تا دهانه ۶۰ متر بدون ستون بسازند که در این حالت سازه بسیار سنگین و گران میشود و همچنین امنیت خیلی بالایی هم ندارند در این دهانه. اما از سوله تیر ورقی چه زمانی میتوانیم استفاده کنیم:

دهانه های کوچک را میتوان با قیمت های به صرفه با روش تیر ورق ساخت.(سوله سازی مشهد)

پیشنهاد شرکت ما به شما این است جهت سوله سازی مشهد فقط تا عرض و دهانه ۱۹ متر را با روش تیرورق بسازید و در صورتی که دهانه از ۱۹ متر فراتر بود فقط به روش سوله سبک خرپایی بسازید چون اینطوری خیلی از لحاظ مالی به نفع شماست.

ساخت-سوله-خرپایی-در-مشهد

سوله های سبک ارزان خرپایی

طراحی و استفاده از سوله های خرپایی به عنوان یک کار تخصصی ، فنی و علمی که تخصص افراد آموزش دیده در این زمینه است ، امروز به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود و کمترین میزان نقص در ساخت این مخازن ، صنعتگران توجه زیادی به آن کرده اند. .

اولین عاملی که در کنار مقرون به صرفه بودن و سرعت بالای ساخت و ساز در این سازه می تواند به عنوان یک عامل مؤثر در افزایش تقاضا برای طراحی و استفاده از مخازن خرپایی از آن یاد شود ، عامل عدم محدودیت در ساخت و ساز از باز شدن سیل است. که می تواند برای مکانهایی که نیاز به دهانه بسیار زیاد دارند استفاده شود.

مزایای سوله خرپایی و شرح نوع ساختار (سوله سازی مشهد)

  • با وجود وزن کم این سازه عملکرد بهتری در وقوع زلزله دارد.
  • امکان نصب برای جرثقیل های سقفی در این سازه وجود دارد.
  • طرح های زیبا و منحصر به فرد در این سازه یکی دیگر از مزایای آن به شمار می آید.
  • در این سازه امکان ساخت سالن با دهانه های مختلف وجود دارد.
  • نصب سریع آن
  • استفاده بهینه از فضا
  • ویژگی های سوله خرپایی

جهت دریافت اطلاع در خصوص سوله سبک مرغداری کلیک کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *