تولیدات رالکو

پل های فلزی

تولیدات رالکو-پل های فلزی

پل های فلزی یکی از متداول ترین انواع سازه فلزی هستند. مهم ترین مصالح به کار رفته در آن ها، فولاد سازه‌ای ‌است.

از پل های فولادی به طور گسترده‌ای در سراسر جهان به اشکال مختلف ساختاری با طول دهانه های مختلف. مانند پل های بزرگراهی، پل های راه آهن و غیره استفاده می شود.

مزایای استفاده از فولاد در پل های فلزی:

مزایای اصلی فولاد سازه نسبت به سایر مصالح ساختمانی در مقاومت بالا، شکل پذیری و همینطور ساخت آسان و سریع آن است.

فولاد از نظر مقاومت و فشرده سازی، مقاومت بسیار بالاتری نسبت به بتن دارد. و این مقاومت بالا در مقابل وزن مناسبی که دارد از مهم ترین مزایای آن هستند.

فولاد ماده ای منعطف است که راه حل های کارآمد و پایداری را برای ساخت پل، به ویژه برای پل های با دهانه عریض ارائه می دهد.

 

در انتخاب فولاد سازه ای برای پل ها به عنوان مصالح ساختمانی، باید به خصوصیات مورد نیاز یا نوع تنش ها، شرایط محیطی در محل ساخت و ساز، نوع محافظت در برابر خوردگی، روش ساخت و غیره توجه کرد.

خصوصیات فیزیکی فولاد سازه ای مانند استحکام، شکل پذیری، مقاومت، جوش پذیری، مقاومت در برابر آب و هوا، ترکیب شیمیایی، و مشخصات سطح از فاکتورهای مهم در طراحی و ساخت پل های فلزی است.

از فولاد به طور گسترده در سراسر جهان برای ساخت  پل های بسیار بزرگ گرفته تا پل های بسیار کوچک استفاده می شود.

 

مدت هاست که استفاده از فولاد به عنوان یک گزینه به صرفه اقتصادی برای طیف وسیعی از پل فلزی شناخته شده است.

جامعه از بسیاری جهات از مزایای ارائه شده توسط پل های فولادی، سود می برد. پل های فلزی طراحی خوبی داشته و ساخت آنها سریع است و استفاده از آنها باعث بازسازی بسیاری از مناطق سابق صنعتی، اسکله ای و حاشیه کانال ها شده است.

 

پل های مدرن فولادی با بهره گیری از آخرین پیشرفت ها در تکنیک های ساخت و ساز، قادر به ارائه راه حل های اقتصادی برای فاکتور های ایمنی، ساخت سریع، زیبایی شناسی، عمق ساخت کم، حداقل نیاز به تعمیر و نگهداری و همینطور انعطاف پذیری هستند. فولاد همچنین در تمام فاکتورهای مربوط به پایداری نیز نمره خوبی کسب کرده است.

 

پل های فلزی یکی از ویژگی های اساسی زیرساخت ها و چشم اندازهای یک کشور هستند. تعداد کمی از سازه های ساخته شده توسط بشر می توانند. به این شکل، مباحث فنی و مهندسی را با هنر و زیبایی ادغام نمایند.

تاریخچه استفاده از پل های فلزی:

سازه ساخته شده در سال 1888 اولین پل راه آهن بود. که از رودخانه ویلامت در پورتلند عبور می کرد و نام آن “پل فولادی” بود، چرا که در ساخت آن از فولاد به جای آهن فرفورژه استفاده شده است. که برای آن زمان بسیار غیر معمول بود.

پس از آن کم کم استفاده از فولاد به عنوان یکی از اصلی ترین مصالح به کار رفته. در ساخت پل های فلزی، رواج پیدا کرد. و امروزه، پل های فولادی از متداول ترین انواع پل ها هستند.

 

انواع پل های فلزی:

همانطور که توضیح داده شد، فولاد ماده ای متنوع است. که بیشترین کاربرد را در ساخت پل های فلزی دارد چرا که علاوه بر حمل بار زیاد می تواند. طیف گسترده ای از اشکال و روش های مختلف برای طراحی و ساخت داشته باشد. که دست طراح را برای خلاق بودن کاملا باز می گذارد.

به همین دلیل انواع مختلفی از پل های فلزی در سراسر جهان وجود دارد. اما اصلی ترین انواع آنها می تواند پل های قوسی، پل های کابلی و پل های معلق باشند. که هر کدام با توجه به شرایط موجود در محل و دیگر فاکتورهای مورد نظر سازنده، انتخاب می شوند.

معرفی انواع پل های فلزی

شرایط ساخت و نصب و همینطور قیمت پل های فلزی به عوامل مختلفی بستگی دارد که می توانید. از طریق سایت یا برقراری ارتباط با ما، این موارد را مورد بررسی قرار دهید.

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “پل های فلزی

  1. کمیل قنبری گفت:

    سلام،پل های ساخته شده توسط شما ضمانت هم میشه یا خیر؟

    1. foladkaran گفت:

      با سلام
      شرکت رالکو با توجه به دقت در طراحی و اجرا پروژه ها در قابل ضمانت شرکتی محصولات و خدمات خود را ضمانت مینماید.
      متشکر از دقت نظر شما..

    2. foladkaran گفت:

      با سلام
      با توجه به تخصص شرکت رالکو در ساخت انواع سازه های فلزی و استفاده از مهندسین طراح و پرسنل متخصص و متعهد تمامی پل ها در صورت طراحی و ساخت از سوی شرکت رالکو شامل ضمانت میگردد.
      جهت مشاوره بیشتر و کسب اطلاع از قیمت ها می توانید با شماره ی ۰۹۱۲۸۸۲۱۸۰۰ بخش پشتیبانی و فروش تماس بگیرید .
      اگر سوال دیگری داشته باشید در خصوص مسایل فنی در خدمت شما هستم.
      با تشکر از دقت نظر و حسن انتخاب شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *