تولیدات رالکو

مخازن ذخیره

مخازن ذخیره رالکو

مخازن ذخیره

مخازن ذخیره سازی مخازنی هستند که برای نگهداری از مایعات و انواع گازهای فشرده، و یا به عنوان واسطه برای ذخیره سازی کوتاه مدت و بلند مدت گرما یا سرما به کار می روند و با توجه به کاربردشان، انواع گوناگونی دارند، از مخازن پالایشگاهی گرفته تا مخازن نگهداری شیر و غیره.

ملاحظات در ساخت مخازن ذخیره سازی

از آنجا که اکثر مایعات حتی از کوچکترین دهانه ها نیز می توانند سر ریز کرده، تبخیر شده و یا نفوذ کنند. پس باید برای تولید مخازن، توجهات ویژه ای صورت پذیرد. به همین دلیل نوعی مخزن مهار در اطراف مخزن اصلی کار گذاشته می شود.

همچنین برخی از مخازن ذخیره سازی گاهی علاوه بر سقف ثابت، به سقف شناور نیز نیاز دارند. و یا در مواقعی فقط باید در ساخت مخزن از سقف شناور استفاده کرد. این سقف شناور با سطح مایع درون مخزن بالا و پایین می رود. و در نتیجه فضای ایجاد بخار روی سطح مایع را کاهش می دهد. سقف های شناور برای بسیاری از صنایع از جمله پالایشگاه های نفتی. یک نیاز ایمنی و همچنین اقدامی برای پیشگیری از آلودگی در نظر گرفته می شوند.

برخی مخازن به دلیل برخورد با خاک و یا مواد حاوی فرآورده های نفتی، دچار خوردگی می شوند. در نتیجه محافظت از مخزن در برابر خوردگی نیز یک اقدام مهم در ساخت مخزن ها است. در برخی کشورها برای محافظت از خوردگی فولاد، از حفاظت کاتدی استفاده می کنند و برخی کشورها نیز پایه های مخزن را با مخلوط قیر و مایه می پوشانند تا کمترین تماس با خاک و همینطور آب را داشته باشد.

انواع مخازن ذخیره سازی

  • مخازن اتمسفریک

مخزن اتمسفریک برای نگهداری مایعات در فشار جوی استفاده می شود.

  • مخازن تحت فشار

برای نگهداری از گازهای مایع مانند هیدروژن یا کلر، یا یک گاز فشرده مانند گاز طبیعی فشرده یا MAPP. باید این نوع از مخزن ساخته شود تا در برابر فشارهای بعضاً زیاد اعمال شده توسط محتوای داخل مخزن، مقاومت کند.

  • مخازن شیر

در گاوداری ها معمولا از این مخازن برای نگهداری و خنک کردن شیر فله استفاده می شود. این مخازن طوری طراحی می شوند تا بتوانند از رشد میکروارگانیسم ها در سطح شیر جلوگیری نمایند. معمولا برای ساخت مخازن ذخیره سازی شیر از فولاد ضد زنگ استفاده می شود و باید بعد از هربار خالی شدن از شیر، تمیز شوند.

  • مخزن سپتیک

مخزن سپتیک بخشی از سیستم تصفیه فاضلاب در مقیاس کوچک است که اغلب از آن به عنوان سیستم سپتیک یاد می شود. سیستم های سپتیک معمولاً برای تصفیه فاضلاب خانه ها و مشاغل کوچک در مناطق روستایی و حومه ای استفاده می شوند.

مصالح مورد استفاده در ساخت مخازن ذخیره سازی

فولاد و بتن همیشه محبوب ترین گزینه ها برای ساخت مخزن هستند. اما محبوبیت مخازن تقویت شده با شیشه، ترموپلاستیک و پلی اتیلن نیز در حال افزایش است. در انتخاب مصالح مورد نیاز برای ساخت مخازن ذخیره سازی به عواملی همچون هزینه ساخت مخزن، مقاومت شیمیایی، ضخامت دیواره و غیره توجه می شود.

یکی از دلایل محبوبیت مخازن فولادی، و در کل مخازن فلزی، کمتر بودن. قیمت مخازن ذخیره فلزی نسبت به دیگر انواع مخازن است.

در تولیدات رالکو نیز می توانید انواع مختلفی از مخازن ،بلندرها،استراکچرهای صنعتی و…. را مشاهده نمایید.

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “مخازن ذخیره

  1. حمید نظری نژاد گفت:

    سلام، مخازن ساخت شرکت شما مناسب نگهداری کدام یک از انواع مایعات است؟

    1. foladkaran گفت:

      با سلام
      شرکت رالکو با دارا بودن مهندسین مجرب و پرسنل توانمند قابلیت ساخت انواع مخازن صنعتی از قبیل مخازن حاوی مایعات،
      مخازن تحت فشار،
      مخازن تحت فشار
      مخازن تحت فشار کروی
      مخازن هوایی آب فلزی
      را دارا میباشد.

      جهت مشاوره بیشتر و کسب اطلاع از قیمت ها می توانید با شماره ی ۰۹۱۲۸۸۲۱۸۰۰ بخش پشتیبانی و فروش تماس بگیرید .
      اگر سوال دیگری داشته باشید در خصوص مسایل فنی در خدمت شما هستم.
      با تشکر از دقت نظر و حسن انتخاب شما.
      مخازن تحت فشار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *