تولیدات رالکو

بلندر

بلندر صنعتی

بلندرچیست؟

بلندر دستگاهی است که کار مخلوط کن های کوچک خانگی را برای تولیدات صنعتی و در مقیاس بزرگ انجام می دهد.

آنها مخازن بزرگی هستند که می توانند حجم زیادی از مواد را برای صنایع مختلف مخلوط کنند. هدف استفاده از آنها، تسهیل واکنش بین مواد تشکیل دهنده مخلوط مورد نظر است.

موارد استفاده

مهمترین مزیت آنها ظرفیت قابل استفادشان در تولید مخلوط است و از نظر اقتصادی، تولیدکنندگان می توانند از تولید مواد یکنواخت زیادی با استفاده از این دستگاه، بهره‌مند شوند. می توان گفت که یک دستگاه بسیار حیاتی در بیشتر صنایع مدرن است. بلندرهای بزرگ به طور گسترده در کارخانه های مختلف تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند مانند صنایع آرایشی، کشاورزی، شیمیایی، ساختمانی، اتومبیل و غیره.

جنس مصالح به کار رفته در ساخت بلندرها

مصالحی که در ساخت این نوع از سازه فلزی استفاده می شود به توجه به کاربرد آن ها متفاوت است به عنوان مثال از استفاده از فولاد در ساخت بلندرهای روغن و یا آلومینیوم در بلندر های غذایی و بهداشتی استفاده می شود.

انواع بلندرهای پالایشگاهی و صنعتی

انواع مختلفی از آنها وجود دارد که بسته به نوع کاربرد.  با یکدیگر متفاوت‌اند، برای مثال بلندر روغن یا انواع دیگری که برای مخلوط کردن.  مواد مایع یا جامد استفاده می شوند.

بلندر افقی

یکی از انواع این دستگاه ها، افقی است که برای مخلوط کردن.  مواد خشک و پودر شده در یک حرکت جانبی یا شعاعی و با کمک گرفتن از نوعی پارو.  کار مخلوط کردن را انجام می دهند.

برخی دیگر از آنها نیز از دو تیغه پیچ مانند متحدالمرکز تشکیل شده‌اند. که از نظر جهت حرکت، مخالف یکدیگر حرکت می کنند؛ یعنی یکی خلاف جهت عقربه های ساعت است.  در حالی که دیگری در جهت عقربه های ساعت پیش می رود. این کار به روشی مشابه بلندرهای پارویی انجام می شود که در هنگام مخلوط کردن، مواد را تحت فشار قرار می دهند اما این نوع مخلوط کردن، برش دقیق تری را ایجاد می کند و بیشتر برای مخلوط کردن مواد خیس و مرطوب توصیه می شود.

بلندر مایعات

از انواع مختلف این دستگاه ها بیشتر در شرایطی استفاده می شوند که مایعات باید با هم تکان داده شوند اما برخی بلندرها به گونهای ساخته شده‌اند که حتی پودرها را نیز به مواد جامد امولسیون تبدیل کنند. وقتی صحبت از فرمولاسیون لوسیون ها و انواع دیگر مواد باشد، نوع مخلوط کردن اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند. بلندرهای ویسکوزیته با غلتاندن و نوعی ورز دادن مکانیکی، مواد ضخیم مانند خمیر و پلاستیک را هم نرم می کنند.

نیاز به مخلوط کردن مواد، پایه و اساس کار بسیاری از شرکت های مختلف صنعتی و پالایشگاهی و حتی رنگ سازی است و معمولا نام این دستگاه ها در کنار مخازن پالایشگاهی زیاد به گوش می رسد. به همین دلیل ساخت مخزن و یا ساخت بلندر متناسب با صنایع مختلف، از اهمیت بالایی برخوردار است. می توانید برای انتخاب بلندر مورد نیاز صنایع خود با رالکو تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید بخش های مربوط به بلندر رالکو را در سایت ما مشاهده نمایید.

رالکو تولید کننده مخازن، سازه فولادی، استراکچر صنعتی و فروش انواع محصولات. فولادی از قبیل تیر آهن – میلگرد – ورق های فولادی در کشور.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *