اخبار

طراحی سازه ساختمانی

دیتیل سوله سبک|طراحی سازه ساختمانی

طراحی سازه ساختمانی نیازمند تخصصی ویژه می باشد که این کار خود جزء یکی از شاخه های علوم مهندسی است، که با استفاده از علم طراحی مهندسی، سازه های بهتری از لحاظ پایداری، استحکام و… طراحی خواهد شد.

درواقع هدف اصلی علم طراحی سازه این است که ساختمان ها ی نستحکم تری نسبت به گذشته ایجاد شوند، که با عوامل دچار آسیب نشوند و تا قرن ها این سازه ها پایدار بمانند، همانند سازه هایی که از گذشتگان برای ما به یادگار مانده است.

علم مهندسی سازه بسیار بسیار حساس بوده چراکه با کوچکترین بی احتیاطی در طراحی و یا انحراف از استانداردهای مهندسی باعث بوجود آمدن ساختمانی ناپایدار می شود.

این چنین بی احتیاطی هایی در آینده منجر به بروز پیامدهای جدی خواهد شد. ما در این مقاله تلاش کرده ایم تا در مورد جایگاه و اهمیت این علم در طراحی بیشتری آشنا شوید.

اهمیت طراحی سازه ساختمانی در ایران: با توجه به اینکه کشور ایران بروی گسل های فراوانی قرار دارند پس باید در انتخاب شرکت مهندسی جهت طراحی سازه ایی دقت زیادی کرد، شرکت فولادکاران رستمی با توجه به داشتن سال ها تجربه کاری و داشتن پرسنل کارآمد و با تجربه می توان گزینه مناسبی برای طراحی سازه های شما باشد.

طراحی سازه ها شامل چه مواردی می باشد:

  1. مقاومت در برابر حریق
  2. مقاومت در برابر نیروهای کششی
  3. موزن ساختمان و….

نکات کلیدی در طراحی سازه:

  1. طراحی بعضی از سازه ها نیازمند ظرافت و دقت بیشتری خواهد بود که به همین علت باید با تیم حرفه ایی در این زمینه همکاری کرد.
  2. در طراحی سازه ها تجزبه و تخصص حرف اول را می زنند.
  3. قسمت زیادی از طراحی سازه ساختمانی امروزه توسط نرم افزارها انجام می شود. شرکت فولادکاران رستمی با استفاده از جدیدترین نرم افزارهای مهندسی این کار را انجام می دهند.
  4. در طراحی سازه باید شرایط محیطی و آب و هوایی مکانی که قرار است سازه در آنجا ایجاد شود، از اهمیت زیادی برخوردار است.

محاسبات:

در محاسبات فنی و طراحی سازه ساختمانی معیارهایی وجود دارد. محاسبه سازه های فلزی با توجه به اینکه معیار بکارگیری عددی مشخص می باشد، اما در روش بتنی جهت محاسبه دقیق باید از یک متریال های بکار گرفته شده جداگانه محاسبه شوندمانند: سیمان و…

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *