اخبار

سوله سازی در اراک

سوله-سازی-اراک0

ساخت سوله در اراک

اراک را علی رغم وسعت کوچک آن، حقیقتاً باید قطب صنعت کشور دانست و بر همین اساس، سوله سازی در اراک را به عنوان یک تحرک جدی صنعتی باید مد نظر قرار داد.

استان مرکزی را بی جهت به این اسم نام گذاری نکرده اند. اگر یک خط از استان های شمالی تا استان های جنوبی رسم شود. و سپس خطی از استان های شرقی به استان های غربی کشور بر آن عمود گردد. استان مرکزی دقیقاً در محل تقاطع این خطوط قرار خواهد گرفت.

موقعیت جغرافیایی شهر اراک

اراک در جنوب غربی استان تهران واقع شده و با توجه به بافت ترکیبی از کویر و کوه. اقلیم متغیری دارد. به نسبت مساحت این شهر، بخش بزرگی از صنایع و کارخانجات. در این شهر مستقر هستند و این موضوع باعث مهاجرپذیری بالا در شهر اراک شده است. فرصت های شغلی زیادی هم برای کارورزان و هم برای کارآفرینان وجود. دارد که همین امر، اراک را به شهر ایده آل برای سرمایه گذاری سوله سازی دراراک تبدیل نموده است.

عمده اقتصاد اراک مبتنی بر صنعت و کشاورزی است. گندم، جو، حبوبات، خشکبار و آفتاب گردان از مهم ترین محصولات کشاورزی این شهر قلمداد می شوند. که برای انبار آنها، از سوله های سبک غله استفاده می گردد. صنایع متنوعی نظیر صنعت آلومینیوم و کابل سازی، ساخت و تولید لاستیک و ماشین سازی. نیز از تراکم بالایی در اراک برخوردار هستند. موضوع بحرانی اما آلودگی بالای اراک است. این شهر به دلیل تراکم بالای کارخانجات صنعتی و پالایشگاه های پتروشیمی. آلودگی هوای شدیدی را تجربه می کند و بر همین اساس، نیازمند رسیدگی و مدیریت شهری بهتری است.

این بدان معناست که اراک ، قلب استان مرکزی و مرکز ثقل کشور است. و این تعبیر،به هیچ عنوان دور از واقع نیست ، لذا سوله سازی در اراک. به عنوان یک ضرورت غیر قابل انکار، از سوی مدیران راهبردی صنعت کشور. پذیرفته شده است. سوله سازی در اراک

مقدمه ای بر شرکتهای سوله سازی و نقش آن در صنعت شهر اراک

وجود صنایع متعدد و گروه های صنعتی و تولیدی فراوان در استان مرکزی. خود گواهی بر اهمیت کلیدی شهر اراک است. موازی با آغاز سوله سازی در اراک، این شهر حتی خاستگاه . بسیاری از اولین کارخانجات و گروه های صنعتی در ایران و خاورمیانه می باشد. ساخت سوله اراک با توجه به همین زیرساخت صنعتی غنی که این شهر دارد. خصوصاً در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه مضاعفی روبرو شده است. مثلا سوله سازی در مشهد با سخت سوله در اراک بسیار متفاوت است.

صنایع و معادن مستعد نیازمند به سوله سازی در اراک

صنایع و معادن مستعد نیازمند به سوله سازی در اراک

تمرکز صنایع سنگین و تولید کننده های مختلف در شهر اراک. وجهه صنعتی خاصی به این به این شهر بخشیده است. در این بخش بنا داریم تا شما را با بخشی از مهم ترین نماد های شاخص صنعت اراک آشنا کنیم. بدیهی است با وجود این تجمع خیره کننده از صنایع متنوع، ساخت سوله اراک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار خواهد بود. با ما همراه باشید.

شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو:

این شرکت بیش از نیم قرن پیش در سال 1346 شمسی تأسیس شد. و به عنوان نخستین تولیدکننده آلومینیوم در منطقه خاورمیانه، قدم به عرصه صنعت گذاشت. نظر به تأمین آسان و ارزان آلومینیوم. نیاز به ساخت سوله با هدف ساماندهی صنایع وابسته به صنعت آلومینیوم به خوبی حس می شود. محصولاتی نظیر شمش خالص آلومینیوم و آلیاژهای ریخته گری و سایر محصولات آلومینیومی. نظیر بیلت، اسلب و … را می توان در زمره مهم ترین تولیدات این کارخانه فهرست نمود.

ماشین سازی اراک :

قریب به نیم قرن پیش و در سال 1350، آغاز به کار نمود تا سرآغاز صنایع سنگین ایران باشد. تولیدات این شرکت، نیاز صنایع مختلفی نظیر نفت و گاز و پتروشیمی، نیروگاهی. شیمیایی، خودروسازی و … را به ماشین آلات پیشرفته تأمین می کند. اشتغال به طراحی و ایجاد واحدهای صنعتی بزرگ مقیاس نظیر پتروشیمی، نیروگاه، سد و … نیز از دیگر تخصص های ماشین سازی اراک محسوب می گردد. سوله پتروشیمی از جمله سازه های مهمی است که ساخت سوله در اراک می تواند بر آن متمرکز باشد. سوله سازی در اراک

شرکت هپکو :

هپکو مخفف عبارت Heavy Equipment Production Company. و به معنای شرکت تولید تجهیزات سنگین می باشد که در سال 1351 در اراک تأسیس شد. ساخت ماشین آلات کشاورزی و راه‌سازی، تجهیزات کار در معدن و ادوات صنایع نفت و گاز از یک سو و ساخت انواع کامیون. کامیونت و واگن از سوی دیگر، اهم فعالیت های صنعتی این گروه ارزشمند را در بر می گیرد.   کارخانه های سوله سازی در اراک نیز دست به کار شده و تأمین فضای مورد نیاز برای این صنعت . و مشاغل وابسته به آنها را در قالب سوله خدماتی و صنایع سنگین، پیش می برند.

سایر جلوه های صنعت اراک:

 زمینه های رشد و شکوفای صنعت اراک بیشتر از آن است که در این مقاله بتوان به تمام آنها اشاره نمود. بزرگترین مجموعه لوکوموتیو و واگن سازی خاورمیانه (واگن پارس). قوی ترین مجموعه تولید کننده کمباین خاورمیانه (کمباین سازی ایران). بزرگترین تولید کننده بالابر و جرثقیل هیدرولیک در منطقه (گروه لجور) و. شرکت های سوله سازی در اراک بخش دیگری از شاخص های شناخته شده اراک در عرصه صنعت و تولید هستند که در قامت تعداد بسیار زیادی سوله صنعتی و سالن تولید. در حال فعالیت می باشند. بیشترین میزان تولیدات املاح معدنی به خصوص سولفات سدیم در اراک تولید می شود که علاوه بر تولید صابون و شوینده. در صنایع متعددی نظیر نساجی، رنگرزی، شیشه سازی، تولید کاغذ و صنعت چوب، موارد استفاده متعدد دارد.

بیشترین کاربری سوله در استان مرکزی

با توجه به بافت غالب صنعتی شهر اراک و غلبه مطلق صنعت در این شهر. ساخت سوله صنعتی با بیشترین میزان تقاضا روبرو است. بدیهی است در کنار کارخانجات بزرگ و توسعه یافته و قدیمی این شهر. گروه های صنعتی کوچک و بزرگ هم تأسیس شده و می شوند. که به کار تأمین قطعات یا تولید ملزومات جانبی صنایع سنگین مشغول هستند. لذا سوله کارگاهی نیز کاربری دیگری از سوله را نشان می دهد که در اراک بسیار مهم و پر طرفدار است. از سوی دیگر کشاورزی را باید بطور حتم دومین حوزه اقتدار شهر اراک قلمداد کنیم. محصولاتی نظیر غلات و خشکبار. نیاز به ساخت سوله هم برای مرحله فراوری و هم برای انبار کالا دارند.

صفر تا صد ساخت سوله در اراک

نمودار سوله سازی رالکو

آنچه در شرکت سوله سازی رالکو بر آن تأکید می شود. کاهش هزینه سوله سازی در اراک و تسریع در زمان انجام پروژه تا سر حد تحویل فوری سوله می باشد. بر همین اساس، پیش تولید قطعات سوله با یک برنامه زمان بندی شده منظم و انبار قطعات پیش ساخته در کارخانه. زمینه را برای عرضه وسیع سوله دست دوم در متراژ وسیع را فراهم می آورد. بالغ بر 120 هزار متر مربع سوله در حد نو در هر زمان در انبار کارخانه موجود است. و این امر باعث می شود سفارشات مشتریان با کمترین تأخیر زمانی، ارسال گردد.

ساخت سوله برای صنایع مهم در استان مرکزی

همان طور که پیش تر عنوان گردید، اراک یکی از شهرهای مهم کشور در حوزه صنایع مهم. و زیربنایی نظیر صنعت پتروشیمی و صنعت هسته ای محسوب می گردد. و همین موضوع، زیرساخت بسیار مناسب و فرصتی مغتنم جهت ساخت سوله در اراک فراهم می آورد. شرکت پتروشیمی شازند اراک، نامی شناخته شده برای تمامی علاقه مندان به صنعت نفت و گاز به شمار می آید. که تولیدات خوب این مجموعه همزمان به تأمین نیازهای داخل و . صادرات فرآورده های پتروشیمیایی رونق خاصی داده است.

ساخت سوله به منظور تأمین فضا برای گروه های وابسته و زیر مجموعه های صنایع پتروشیمی. از رونق بالایی در استان مرکزی برخوردار می باشد. صنعت مهم دیگری که در اراک متمرکز است و ابعاد ملی بالایی دارد، صنعت هسته ای می باشد. که در سال های اخیر، شاهد رشد و توسعه زیادی در آن بوده ایم.  سوله سازی در اراک به منظور انجام مطالعات هسته ای و تأسیس آزمایشگاه های اتمی در دستور کار قرار می گیرد. در این زمینه نخستین موردی که بلافاصله پس از شنیدن نام اراک به ذهن متبادر می شود.  تأسیسات اتمی آب سنگین اراک است که تقریباً برای تمام مردم اعم از متخصص و غیر متخصص. گوش آشنا می باشد. این موضوع بسیار مهم میباشد که بدانیم ساخت سوله در این استان با ساخت سوله در اصفهان یا ساخت سوله در مشهد و یا سوله سازی در قم متفاوت و دارای شرایط متمایزی میباشد.

اسکلت فلزی سوله در استان مرکزی

اسکلت فلزی رالکو

نظر به سهولت در ساخت و اجرای سریع پروژه. اسکلت فلزی از مطلوبیت بالایی در نزد متقاضیان خرید سوله برخوردار است. اسکلت فلزی در مقایسه با اسکلت بتنی، مزایای متعددی دارد که هم برای مشتری. و هم از نگاه تولید کننده، بسیار حائز اهمیت هستند. وزن تمام شده کمتر، مقاومت بالاتر در برابر تخریب، هزینه تمام شده پایین تر. و سرعت بالا در نصب را می توان در زمره مهم ترین نقاط برتری سوله اسکلت فلزی بر شمرد. عمده اتصالات سوله از نوع پیچ و مهره هستند و به همین دلیل. سرعت نصب سازه بسیار بالا خواهد بود.

هزینه ساخت سوله با قیمت مناسب در اراک

فاکتور قیمت همیشه از مهم ترین عوامل برای مدیران محسوب می باشد. و همه تلاش ها در جهت کاهش بهای تمام شده سوله جهت گیری می شود. البته کاهش قیمت صرفاً به معنای برطرف نمودن وقفه های عملیاتی. حذف زوائد طراحی و کاهش در ضایعات مواد مصرفی مورد نظر است. به نحوی که هیچ خللی به استحکامات و اجزای اصلی سوله وارد نمی آید و هیچ خطری. استراکچر سوله را تهدید نمی کند. 

 علل انتخاب سوله تیر ورقی برای سوله سازی در اراک

تیر ورق به عنوان یک المان ابداعی. از سه قطعه ورق فولادی مجزا با ضخامت معین تهیه می شود که اتصال میان آنها از نوع جوش است. صفحه میانی در تیر ورق، جان نامیده می شود که جزء اصلی محسوب می شود. و بیشترین فشار بر این قسمت وارد می شود؛ لذا به صورت تخت. موجدار یا سینوسی، و چند ضلعی ساخته می شود. به دو سطح مقطع کوچکتر جان تیر ورق از دو سمت، دو بخش کاملاً مشابه. و متقارن به نام بال جوش داده می شوند که تعادل تیر ورق را تأمین می نمایند. تا به عنوان یک المان ابتکاری در ساخت سوله. مقاومت بی نظیری در برابر انواع نیروهای کششی و فشاری از خود نشان دهد. 

مهمترین بخش از طراحی که تاثیر مستقیم بر روی استعلام قیمت سوله دارد ابعاد دهانه و دیگری ارتفاع میباشد.

این دو آیتم + محل نصب سوله بیشترین اهمیت را در قیمت هر متر مربع ساخت سوله دارد.

ابعاد سوله (طول سوله- دهانه سوله)

برای استعلام قیمت ساخت سوله باید ابعاد سوله را مشخص نماییم.

در این صورت لیست قیمت دقیقی را به دست می آوریم.

در صورت عدم طراحی مناسب در ساخت سوله موارد زیر رخ میدهد:

  • باعث از بین رفتن صرفه­ اقتصادی در ساخت سوله ارزان برای صنعتگر میگردد.
  • افزایش هزینه­ ساخت سوله را به سازنده تحمیل میکند.

مهم است بدانیم: استعلام قیمت سوله زمانی مشخص میشود که وزن فولاد مصرفی در هر متر مربع محاسبه شود.

وزن هر متر مربع سوله بستگی به دهانه و ارتفاع سوله و محل نصب دارد. هرچقدر دهانه سوله بزرگتر شود ، وزن فولاد مصرفی برای آن نیز بالا میرود .

در نتیجه قیمت هر متر مربع نیز برای ساخت اسکلت فلزی سوله نیز بالا میرود.

مثال:

به عنوان مثال اگرسوله ای در تهران با ارتفاع ۶ متر و دهانه ۲۰ متر ساخته شود وزن فولاد مصرفی در آن در هر متر مربع ۲۴ کیلوگرم می شود .

اما اگر با همین مشخصات اما با دهانه ۳۰ متر بخواهیم سوله ای را بسازیم وزن آن در هر متر مربع ۳ کیلوگرم افزایش پیدا میکند در نتیجه اسکلت فلزی سوله با دهانه ۳۰ متر از سازه ای با دهانه ۲۰ متر گرانتر خواهد شد. 

ولی این به این معنی نیست که سوله خود را با دهانه کوچکتر بسازید.

چون تا اینجا فقط در مورد استعلام قیمت سوله اسکات فلزی صحبت کردیم نه صفر تا صد سوله.

پس لطفا در ادامه نیز با ما همراه باشید چون مطالب بسیار مهمتر میشود.

هر مقدارکه دهانه سوله صنعتی بزرگتر شود و به طول سوله صنعتی نزدیک شود میزان دیوار و فنداسیون سازه نیز کاهش خواهد داشت و قیمت کل را پایین میکشد!!

ارتفاع سازه سوله :

ارتفاع یک سوله نیز در قیمت ساخت سوله تاثیر دارد.

زیرا هر چقدر ارتفاع یک سوله بلند تر شود میزان بار باد و زلزله در آن موثر تر میشود و برای رساندن به استحکام استاندارد باید وزن فولاد مصرفی را بالاتر برد.

و در نتیجه، در استعلام قیمت سازه، قیمت سوله نیز بالاتر میرود. البته این موضوع در سازه های استاندارد صدق میکند نه در سوله های دست دوم ارزان قیمت موجود در بازار.

طراحی سوله سبک و ارزان

باعث کاهش استحکام و پایداری سازه میگردد ونهایتا” باعث ایجاد حوادث جبران ناپذیر جانی و مالی میگردد.

بیشترین توجه در زمینه ساخت سوله عمدتاً به مراحل ساخت و نهایتاً اجرا معطوف می شود و این دو مرحله، بیشتر دیده می شوند.

در پس هر سوله سازی که انجام میگردد، یک تیم قوی طراحی سولهمتشکل از مهندسین طراح سوله با تجربه حضور دارند.

برای بدست آوردن استعلام قیمت سوله باید یک فایل طراحی از سازه سوله داشته باشیم.

رابطه قیمت سوله با طراحی سوله

مستقل از آنکه سوله چیست و قرار است در چه سبکی از کاربری مورد استفاده قرار گیرد، طراحی سوله ها معمولاً مقدم بر ساخت باید مورد توجه قرار گیرد و این موضوع، اهمیت استعلام قیمت سوله را مضاعف می کند. اینکه سوله دست دوم یا نو باشد، تفاوت چندانی در اهمیت مرحله طراحی ایجاد نمی شود.

نکته :

مادامی که ایرادات نقشه به طور کامل بررسی و مرتفع نشده باشد، نقشه ها برای ساخت قطعات فرستاده نخواهند شد.

علت سختگیری در طراحی سوله

کوچکترین ایراد و اختلافی اگر در طراحی وساخت سوله وجود داشته باشد و رفع نشده باقی بماند، می تواند مراحل بعدی پروژه ساخت سوله سبک که تولید قطعات و نصب سوله هستند را با اشکال جدی مواجه سازد.

که نتیجه ای جز بروز وقفه در کار و افزایش قیمت ساخت سوله را در پی خواهد داشت.

انواع نرم افزار های طراحی سازه ( استعلام قیمت سوله)

۱-نرم افزار سپ (SAP)

قریب به سه دهه از معرفی نرم افزار SAP2000 می گذرد و دانش آموختگان رشته مهندسی عمران، عمدتاً با آن آشنا هستند.

این نرم افزار محصول شرکت CSI است که تقریباً تمام نیازهای طراحی سوله را به نحو احسن پوشش می دهد و بطور عملیاتی در پروسه ساخت سوله مورد استفاده قرار می گیرد.

بزرگترین ایراد خرید سوله دست دوم مشکل نداشتن فایل طراحی در ساخت سوله دست دوم میباشد.

۲-تکلا استراکچر (Tekla Structures)

یکی دیگر از نرم افزارها درحوزه مدلسازی سازه های صنعتی از جمله طراحی سوله، نرم افزار تکلا استراکچر با نام قدیمی Xsteel است.

این نرم افزار برای تهیه نقشه های شاپ دراوینگ انواع سازه های اسکلت بتنی وسوله های اسکلت فلزی مورد استفاده قرار می گیرد.

با کمک این نرم افزار کاربردی می توان مواردی همچون ترسیم و طراحی کلیه اجزا اعم از تیرفولادی، ستون، بیس پلیت، بادبندهای فولادی را به انجام رساند.

این نرم افزار در مشخص شدن استعلام قیمت سوله قبل از ساخت موثر میباشد.

۳-ای تبس  (ETABS)

از این برنامه هم به منظور طراحی و هم به قصد تحلیل سازه استفاده می کنند.

پردازشگرهای قدرتمندی در این برنامه به کار گرفته شده اند که تمام اجزای ساختمان را به طور کامل تشخیص می دهند و امکان تفکیک مقاطع از یکدیگر را دارند.

در طراحی سوله، المان هایی چون قاب های فولادی یا بتنی، تیر های مرکب، ستون های اصلی و مواردی از این دست را می توان به سهولت با این نرم افزار طراحی و تحلیل نمود.

تاثیر منطقه نصب سوله در استعلام قیمت ساخت سوله

نکته بسیار مهم درتعیین قیمت سوله محل نصب سوله میباشد.

آیتم های تاثیر گذار در افزایش یا کاهش وزن سوله

  • بار برف
  • بار باد
  • بار زلزله
  • رطوبت و خوردگی

میزان هر یک ازاین ایتم ها در مناطق مختلف و شهرها با هم متفاوت است .

مثلا طبق آیین نامه و در حال حاضر بار برف در تهران ۱۵۰ کیلوگرم در متر مربع میباشد اما بار برف در دماوند ۲۰۰ کیلوگرم در متر مربع میباشد،

پس قاعدتا”ساخت سوله در دماوند گرانتر ازاستعلام قیمت ساخت سوله در تهران میباشد.

دلیل تغییر قیمت سوله سازی نسبت به هر اقلیم

با توجه به اینکه متغیرهای اقلیمی باعث افزایش یا کاهش بارش برف یا وزش باد میباشد،

باید بدانیم که همین عوامل مستقیما” بر افزایش یا کاهش هزینه ساخت سوله در هر شهر تاثیر گذار میباشد.

به عنوان مثال هزینه ساخت سوله در تهران از هزینه ساخت سوله در تبریز کمتر میباشد. دلیل این تغییر قیمت هم بارش زیاد برف و باران در شهر تبریز نسبت به تهران میباشد.

ساخت سوله تیرورقی و سوله سبک ارزان قیمت

انواع روش ساخت سوله

توصیه میشود که حتما مقاله انواع سوله خرپایی و تفاوت سوله سبک و تیر ورقی را بخوانید.

با مطالعه روش ها بدون استعلام قیمت سوله میتوانید قیمت تقریبی انواع سوله را بدست آورید.

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در استعلام قیمت سوله انواع روش ساخت سوله است .

همانطور که می دانید سوله ها در انواع متفاوتی ساخته می شوند .

نوع سوله می تواند بنابه خواست و نظر مشتری باشد که در این مورد خریدار می تواند به توصیه کارشناس شرکت رالکو سوله ای مناسب تهیه کند.

سوله های تیرورقی سبک سازی شده :

اگر قصد خرید سوله مدرن وارزان قیمت را دارید ما به شما سوله تیرورق سبک را پیشنهاد می دهیم.

این سوله های با قابلیت جالب و باور نکردنی نقش مهمی در عرصه ساخت سازه های فلزی ایفا می کند .

سوله های خرپایی علاوه بر استعلام قیمت سوله مقرون به صرفه ای که دارند دارای استحکام و مقاومت بینظیری هم هستند این کیفیت بالای سازه ناشی از روش طراحی و ساخت منحصربه فردی است که دارند .

سوله تیرورقی را می توان در ابعاد دلخواه ساخت .

ابعاد دهانه این سازه ها هم انعطاف پذیر هستند و می توانند در مواردی که لازم است ابعاد دهانه سوله گسترده باشد مورد استفاده قرار بگیرند .

مهمترین بخش از طراحی که تاثیر مستقیم بر روی استعلام قیمت سوله دارد ابعاد دهانه و دیگری ارتفاع میباشد.

این دو آیتم + محل نصب سوله بیشترین اهمیت را در قیمت هر متر مربع ساخت سوله دارد.

ابعاد سوله (طول سوله- دهانه سوله)

برای استعلام قیمت ساخت سوله باید ابعاد سوله را مشخص نماییم.

در این صورت لیست قیمت دقیقی را به دست می آوریم.

در صورت عدم طراحی مناسب در ساخت سوله موارد زیر رخ میدهد:

  • باعث از بین رفتن صرفه­ اقتصادی در ساخت سوله ارزان برای صنعتگر میگردد.
  • افزایش هزینه­ ساخت سوله را به سازنده تحمیل میکند.

مهم است بدانیم: استعلام قیمت سوله زمانی مشخص میشود که وزن فولاد مصرفی در هر متر مربع محاسبه شود.

وزن هر متر مربع سوله بستگی به دهانه و ارتفاع سوله و محل نصب دارد. هرچقدر دهانه سوله بزرگتر شود ، وزن فولاد مصرفی برای آن نیز بالا میرود .

در نتیجه قیمت هر متر مربع نیز برای ساخت اسکلت فلزی سوله نیز بالا میرود.

مثال:

به عنوان مثال اگرسوله ای در تهران با ارتفاع ۶ متر و دهانه ۲۰ متر ساخته شود وزن فولاد مصرفی در آن در هر متر مربع ۲۴ کیلوگرم می شود .

اما اگر با همین مشخصات اما با دهانه ۳۰ متر بخواهیم سوله ای را بسازیم وزن آن در هر متر مربع ۳ کیلوگرم افزایش پیدا میکند در نتیجه اسکلت فلزی سوله با دهانه ۳۰ متر از سازه ای با دهانه ۲۰ متر گرانتر خواهد شد. 

ولی این به این معنی نیست که سوله خود را با دهانه کوچکتر بسازید.

چون تا اینجا فقط در مورد استعلام قیمت سوله اسکات فلزی صحبت کردیم نه صفر تا صد سوله.

پس لطفا در ادامه نیز با ما همراه باشید چون مطالب بسیار مهمتر میشود.

هر مقدارکه دهانه سوله صنعتی بزرگتر شود و به طول سوله صنعتی نزدیک شود میزان دیوار و فنداسیون سازه نیز کاهش خواهد داشت و قیمت کل را پایین میکشد!!

ارتفاع سازه سوله :

ارتفاع یک سوله نیز در قیمت ساخت سوله تاثیر دارد.

زیرا هر چقدر ارتفاع یک سوله بلند تر شود میزان بار باد و زلزله در آن موثر تر میشود و برای رساندن به استحکام استاندارد باید وزن فولاد مصرفی را بالاتر برد.

و در نتیجه، در استعلام قیمت سازه، قیمت سوله نیز بالاتر میرود. البته این موضوع در سازه های استاندارد صدق میکند نه در سوله های دست دوم ارزان قیمت موجود در بازار.

طراحی سوله سبک و ارزان

باعث کاهش استحکام و پایداری سازه میگردد ونهایتا” باعث ایجاد حوادث جبران ناپذیر جانی و مالی میگردد.

بیشترین توجه در زمینه ساخت سوله عمدتاً به مراحل ساخت و نهایتاً اجرا معطوف می شود و این دو مرحله، بیشتر دیده می شوند.

در پس هر سوله سازی که انجام میگردد، یک تیم قوی طراحی سولهمتشکل از مهندسین طراح سوله با تجربه حضور دارند.

برای بدست آوردن استعلام قیمت سوله باید یک فایل طراحی از سازه سوله داشته باشیم.

رابطه قیمت سوله با طراحی سوله

مستقل از آنکه سوله چیست و قرار است در چه سبکی از کاربری مورد استفاده قرار گیرد، طراحی سوله ها معمولاً مقدم بر ساخت باید مورد توجه قرار گیرد و این موضوع، اهمیت استعلام قیمت سوله را مضاعف می کند. اینکه سوله دست دوم یا نو باشد، تفاوت چندانی در اهمیت مرحله طراحی ایجاد نمی شود.

نکته :

مادامی که ایرادات نقشه به طور کامل بررسی و مرتفع نشده باشد، نقشه ها برای ساخت قطعات فرستاده نخواهند شد.

علت سختگیری در طراحی سوله

کوچکترین ایراد و اختلافی اگر در طراحی وساخت سوله وجود داشته باشد و رفع نشده باقی بماند، می تواند مراحل بعدی پروژه ساخت سوله سبک که تولید قطعات و نصب سوله هستند را با اشکال جدی مواجه سازد.

که نتیجه ای جز بروز وقفه در کار و افزایش قیمت ساخت سوله را در پی خواهد داشت.

انواع نرم افزار های طراحی سازه ( استعلام قیمت سوله)

۱-نرم افزار سپ (SAP)

قریب به سه دهه از معرفی نرم افزار SAP2000 می گذرد و دانش آموختگان رشته مهندسی عمران، عمدتاً با آن آشنا هستند.

این نرم افزار محصول شرکت CSI است که تقریباً تمام نیازهای طراحی سوله را به نحو احسن پوشش می دهد و بطور عملیاتی در پروسه ساخت سوله مورد استفاده قرار می گیرد.

بزرگترین ایراد خرید سوله دست دوم مشکل نداشتن فایل طراحی در ساخت سوله دست دوم میباشد.

۲-تکلا استراکچر (Tekla Structures)

یکی دیگر از نرم افزارها درحوزه مدلسازی سازه های صنعتی از جمله طراحی سوله، نرم افزار تکلا استراکچر با نام قدیمی Xsteel است.

این نرم افزار برای تهیه نقشه های شاپ دراوینگ انواع سازه های اسکلت بتنی وسوله های اسکلت فلزی مورد استفاده قرار می گیرد.

با کمک این نرم افزار کاربردی می توان مواردی همچون ترسیم و طراحی کلیه اجزا اعم از تیرفولادی، ستون، بیس پلیت، بادبندهای فولادی را به انجام رساند.

این نرم افزار در مشخص شدن استعلام قیمت سوله قبل از ساخت موثر میباشد.

۳-ای تبس  (ETABS)

از این برنامه هم به منظور طراحی و هم به قصد تحلیل سازه استفاده می کنند.

پردازشگرهای قدرتمندی در این برنامه به کار گرفته شده اند که تمام اجزای ساختمان را به طور کامل تشخیص می دهند و امکان تفکیک مقاطع از یکدیگر را دارند.

در طراحی سوله، المان هایی چون قاب های فولادی یا بتنی، تیر های مرکب، ستون های اصلی و مواردی از این دست را می توان به سهولت با این نرم افزار طراحی و تحلیل نمود.

تاثیر منطقه نصب سوله در استعلام قیمت ساخت سوله

نکته بسیار مهم درتعیین قیمت سوله محل نصب سوله میباشد.

آیتم های تاثیر گذار در افزایش یا کاهش وزن سوله

  • بار برف
  • بار باد
  • بار زلزله
  • رطوبت و خوردگی

میزان هر یک ازاین ایتم ها در مناطق مختلف و شهرها با هم متفاوت است .

مثلا طبق آیین نامه و در حال حاضر بار برف در تهران ۱۵۰ کیلوگرم در متر مربع میباشد اما بار برف در دماوند ۲۰۰ کیلوگرم در متر مربع میباشد،

پس قاعدتا”ساخت سوله در دماوند گرانتر ازاستعلام قیمت ساخت سوله در تهران میباشد.

دلیل تغییر قیمت سوله سازی نسبت به هر اقلیم

با توجه به اینکه متغیرهای اقلیمی باعث افزایش یا کاهش بارش برف یا وزش باد میباشد،

باید بدانیم که همین عوامل مستقیما” بر افزایش یا کاهش هزینه ساخت سوله در هر شهر تاثیر گذار میباشد.

به عنوان مثال هزینه ساخت سوله در تهران از هزینه ساخت سوله در تبریز کمتر میباشد. دلیل این تغییر قیمت هم بارش زیاد برف و باران در شهر تبریز نسبت به تهران میباشد.

ساخت سوله تیرورقی و سوله سبک ارزان قیمت

انواع روش ساخت سوله

توصیه میشود که حتما مقاله انواع سوله خرپایی و تفاوت سوله سبک و تیر ورقی را بخوانید.

با مطالعه روش ها بدون استعلام قیمت سوله میتوانید قیمت تقریبی انواع سوله را بدست آورید.

یکی دیگر از موارد تاثیر گذار در استعلام قیمت سوله انواع روش ساخت سوله است .

همانطور که می دانید سوله ها در انواع متفاوتی ساخته می شوند .

نوع سوله می تواند بنابه خواست و نظر مشتری باشد که در این مورد خریدار می تواند به توصیه کارشناس شرکت رالکو سوله ای مناسب تهیه کند.

سوله های تیرورقی سبک سازی شده :

اگر قصد خرید سوله مدرن وارزان قیمت را دارید ما به شما سوله تیرورق سبک را پیشنهاد می دهیم.

این سوله های با قابلیت جالب و باور نکردنی نقش مهمی در عرصه ساخت سازه های فلزی ایفا می کند .

سوله های خرپایی علاوه بر استعلام قیمت سوله مقرون به صرفه ای که دارند دارای استحکام و مقاومت بینظیری هم هستند این کیفیت بالای سازه ناشی از روش طراحی و ساخت منحصربه فردی است که دارند .

سوله تیرورقی را می توان در ابعاد دلخواه ساخت .

ابعاد دهانه این سازه ها هم انعطاف پذیر هستند و می توانند در مواردی که لازم است ابعاد دهانه سوله گسترده باشد مورد استفاده قرار بگیرند .

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “سوله سازی در اراک

  1. احمدرضا گفت:

    کارتون عالیه

    1. foladkaran گفت:

      با سلام
      تشکر بیکران از نگاه شما

  2. مهرداد محمدی گفت:

    سلام. سوله با متراژ ۳۳۰ متر دهانه ۱۳ متری میخوام.لطفا هزینه تقریبی چقدر میشه سپاس

    1. vahid1996 گفت:

      سلام متشکر از شما برای حضورتان در سایت شرکت رالکو

      در صورت نیازه به مشاوره در خصوص قیمت سوله با شماره 09128821800 تماس حاصل فرمایید
      دد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *