اخبار

مراحل ساخت سوله

سوله تیر ورقی

مراحل ساخت سوله برای بسیاری از کارفرمایان ما سوال است که برای ساخت یک سوله چه مراحلی باید طی شود. و اینکه اصلا ساخت یک سازه از کجا شروع و در کجا خاتمه میابد.

مهمترین معیار ما برای انجام پروژه های رالکو داشتن یک برنامه دقیق و منظم هست، البته مشتریان ما می توانند این برنامه و زمان بندی را از طریق سیستم Crm سایت رالکو مشاهده نمایند.

ساخت یک سوله شامل مراحل گوناگونی می باشد که ما در این مقاله به مهمترین مراحل آن می پردازیم.

طراحی سوله:

می توان از مرحله طراحی سوله بعنوان اولین و مهمترین مرحله نام برد، چراکه برای شروع هرکاری ابتدا باید مختصات و اطلاعات مفیدی از پروژه بدست آورد.

این اطلاعات شامل موارد زیر می باشد:

عرض دهانه سوله

ارتفاع سوله

نوع زمین احداث سوله

تعداد دهانه های سوله

طول سوله

و دیگر موارد مورد نیاز پروژه

توجه: برای دریافت مشاوره در خصوص قیمت ساخت سوله با ما تماس بگیرید

قیمت ساخهت سوله سال 1400

انتخاب نوع سوله:

در این مرحله کارفرما به انتخاب نوع سوله مورد نیاز خود می پردازد.

” شرکت فولادکاران رستمی(راکو) با داشتن سال ها سابقه در زمینه ساخت انواع سوله تیرورقی، سوله خرپایی و سوله سبک می تواند بهترین گزینه در این کار باشد. “

تولید سوله:

در این مرحله براساس داده های بدست آمده از نوع زمین خریداری و نقشه های موجود کار که توسط کارشناسان طراحی شده است کار تولید شروع می شود. که مراحل آن شامل مراحل زیر است:

1- تامین متریال:

اولین مرحله برای شروع ساخت یک سازه فلزی تهیه وسایل مورد نیاز کار برای خط تولید می باشد.

2- برشکاری:

خدمات برشکاری در صنعت تولید ورق های فلزی نقش مهمی دارند. به همین دلیل است که دستگاه های مختلفی برای ایجاد برش های دقیق و صاف برای هر گونه خدمات برشکاری طراحی شده اند که سبب به وجود آمدن انواع مختلفی از ورق ها و قطعات می شوند.

انواع خدمات برشکاری

به طور کلی خدمات برشکاری به دو نوع سرد و گرم تقسیم می شود که هر یک دارای مزایا و معایب مختلفی هستند، برشکاری سرد و گرم نیز با روش های مختلفی صورت می گیرند.

3- ماشین کاری:

درواقع به حذف بخش هایی از قطعه برای رسیدن به شکل(نقشه) دلخواه توسط تراش و برش را گویند، این عمل به وسیله ابزارها و ماشین های تراش و برش انجام می گیرد.

4- مونتاژ اولیه:

شروع فعالیت ساخت سازه فلزی(سوله) هست که شامل مونتاژ بال و جان سازه و جوش کاری اولیه می باشد.

5- مونتاژ ثانویه:

بعد از مرحله مونتاژ اولیه پروژه و پس از تکمیل نوارهای جوش بال به جان، باید سخت کننده های عرضی مونتاژ گردند.

6- جوشکاری:

برای اتصال قطعات فولادی توسط دستگاه جوش همیشه از یک گاز بی اثر نظیر co2 استفاده می شود. برای جوشکاری با گاز دی اکسید کربن از دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک استفاده می شود. از این روش در صنعت با نام جوش MAG هم یاد می شود.

7- تمیزکاری:

گاهی اوقات پیش می آید که هنگام جوشکاری و حتی فرم دهی سازه های فلزی، آلودگی هایی ایجاد می شود، و برای حل این مشکل از نیروری کاری جهت تمیزکاری استفاده می شود.

8- رنگ:

با توجه به اینکه که فولاد سرشار از کربن است و در برابر آسیب های ناشی محیطی (به ویژه در معرض اکسیژن و رطوبت) آسیب پذیر است، برای جلوگیری از این اتفاق راهکارهای بسیاری وجود دارد که یکی از پرکاربرترین آنها استفاده از رنگ بروی سازه است. که نوعی پوشش را بروی سازه ایجاد می کند.

9- آماده ارسال:

پس از اتمام فرآیند رنگ آمیزی سازه ها تمامی سازه ها بعد از تست کار توسط کارشناسان کارگاه در خط خروجی کارخانه قرار می گیرند.

10- ارسال شده:

آخرین مرحله برای پروژه ساخت سازه های فلزی را می توان زمان خروج سازه ها از کارگاه دانست، در این مرحله کار ساخت به اتمام میرسد، و نوبت به مرحله حمل سازه و نصب در محل مورد نظر میرسد.

نتیجه گیری:

بدلیل اینکه ساختن سوله بیشتر جنبه صنعتی دارد و نیز کارگران و کارمندان زیادی در آنجا فعالیت می کنند. پس ساخت سوله باید براساس استانداردهای جهانی باشد.

شرکت فولادکاران رستمی یکی از بهترین شرکت ها برای ساخت سوله با کیفیت و مقرون به صرفه است. که تمامی مراحل یک پروژه تا به نصب سازه را از ابتدا تا انتها انجام خواهد داد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *