اخبار

سوله سازی در ساوه

هزینه-سوله-سازی-در-ساوه

ساخت سوله در ساوه

سوله سازی در ساوه با توجه به ظرفیت هایی که این شهر در استان مرکزی دارد، رونق بسیار خوبی دارد. و یکی از مهم ترین دلایل آن وجود بزرگترین شهرک صنعتی کشور با نام شهرک صنعتی کاوه می باشد.

اگر بخواهیم در مورد بهترین و ارزانترین روش سوله سازی در ساوه صحبت کنیم. نیاز است که فاکتورهای بسیاری را مد نظر قرار دهیم تا در نهایت بتوان یک تصمیم ۱۰۰٪ گرفت.

اما می شود گفت که در حال حاضر در اکثر کیسها ، بهترین روش ساخت سوله در ساوه. سوله خرپایی یا همان سوله سبک می باشد، زیرا روش  ساخت این سوله ها به گونه ای است که می توان. با مصرف کمتر اما مهندسی تر فولاد. وزن فولاد مصرفی را به صورت چشمگیری کاهش داد و با ظرفیت بالا. استقامت بالا و با رعایت تمامی استانداردهای تعریف شده در سازمان نظام مهندسی. بسیار بسیار ارزانتر و مقام تر از سازه های سنتی و قدیمی تیر ورقی ساخت.

البته ناگفته نماند که شرکت نوین سوله توانایی و ظرفیت ساخت انواع سوله از جمله ساخت سوله تیر ورقی. در ساوه و یا دیگر روشهای ساخت را دارد.

شرایط اقلیمی ساخت سوله در ساوه(فولادکاران رستمی)

این شهرستان به مساحت ۸۸۵۵ کیلومتر مربع (معادل ۳۰ درصد مساحت کل استان مرکزی). در شمال استان مرکزی قرار گرفته است که بدین ترتیب وسیع ترین شهرستان استان مرکزی به شمار می آید . این شهرستان از شمال وشمال غربی به کرج و قزوین، شمال شرقی به شهریار. جنوب شرق به قم از جنوب به تفرش و از غرب به همدان محدود می گردد. مرکز آن شهر ساوه، در ارتفاع ۹۹۵ متری از سطح دریا قرار گرفته است و با مرکز استان (اراک) ۱۵۲ کیلومتر فاصله دارد.
شهرستان ساوه براساس آخرین تقسیمات کشوری سال ۱۳۷۵ دارای ۵ شهر. (ساوه، زوایه، غرق آباد ، مأمونیه، نوبران) ۴ بخش و ۱۲ دهستان بوده است. جمعیت این شهرستان در سال ۱۳۷۵، حدود ۲۲۳۴۲۹ نفر بوده، ۵/۱۷ درصد جمعیت استان را شامل میشود . از این تعداد ۵۳ درصد ساکن نقاط شهری بوده اند.

ساوه شهری است که زمستان های پر بارش دارد و هوای تقریبا مرطوبی دارد. پس سوله ای که در این منطقه ساخته می شود باید به گونه ای باشد که در برابر رطوبت.   دچار خوردگی و زنگ زده گی نشود که در ادامه درباره بهترین روش ساخت سوله توضیح داده ایم.

استاندارد های سوله سازی در ساوه

ساخت سوله در ساوه با توجه به استاندار هایی اعمال می شود.   که سازمان نظام مهندسی برای این شهر اعمال کرده. این سازمان با بررسی شرایط منطقه ای که قرار است سازه ای در آن ساخته شود قوانینی را اعمال می کند. که با رعایت کردن این قانون ها سوله ای که ساخته می شود قطعا از مقاومت بالایی برخوردار است. در انتخاب نوع سوله باید بسیار با دقت عمل کرد و سوله ای را انتخاب کرد. که همه فاکتور های لازم برای مشاغل مختلف را در هر منطقه مثل. { ساخت سوله در قم، تبریز، تهران، اراک و …..} داشته باشد، سوله سازی در ساوه هم به همین شکل است.

اینفوگرافی ساخت سوله

بهترین روش سوله سازی در ساوه

بهترین روش سوله سازی در ساوه از نظر مهندسی ما سوله خرپایی می باشد.

سوله ها انواع مختلفی دارند که هر یک ویژگی ها و طراحی های متفاوتی دارند که برای شما خواهیم گفت:

ساخت سوله خرپایی در ساوه

سوله های خرپایی سوله هایی هستند که در عصر جدید مورد استفاده بسیاری قرار گرفته اند. این سوله ها به نام های سوله سبک و سوله مدرن هم شناخته شده اند. در طراحی سوله سبک از نرم افزار های مدرنی استفاده شده که. استفاده از این نرم افزار ها برای محاسبات در طراحی سوله نیازمند داشتن مهارت بالایی است. این سوله نسبت به سوله های دیگر وزن کمتری دارند و دلیل آن استفاده از. متریال مصرفی به صورت بهینه و منطقی می باشد و در ساخت اسکلت اصلی به جای استفاده از فولاد از پروفیل استفاده شده. که وزن سازه را به طور چشم گیری کاهش داده در صورتی. از کیفیت و مقاومت سازه ذره ای کم نشده است. سوله های خرپایی بهترین روش سوله سازی در ساوه می باشند. زیرا این سوله در ساخت محدودیتی ندارند و تنها سوله هایی هستند که طول. دهانه را تا بیش از ۱۵۰د متر بدون ستون میانی تحمل می کنند و. این ویژگی منحصر به فرد این نوع سوله می باشد.

لازم به ذکر است که تمام تبلیغات در خصوص ساخت سوله دست دوم. و یا هزینه ساخت سوله دست دوم ارزان جعلی و از مقاطع فولادی. اسیب دیده و یا سوله های ضایعاتی پس از سندبلاست کردن و رنگ آمیزی به فروش میرسد.

ساخت سوله تیر ورقی در ساوه :

سوله های تیر ورقی از زمان های خیلی قدیم وجود داشته است. و در ایران به فراوانی یافت می شود زیرا طراحی این سوله ها نیازمند مهارت خاصی نیست. به این سوله ها سوله سنگین و سوله سنتی هم می گویند، در ساخت. این سوله ها از فولاد زیادی استفاده شده آن هم به دلیل بالا بردن مقاومت سوله. در صورتی که این کار اشتباهی است و علاوه بر این که وزن سوله را افزایش می دهد. محدودیت های زیادی را هم به بار می آور مثلا. سنگین بودن سوله باعث می شود که در دهانه های بزرگ از این سوله استفاده نکنند. یا اگر هم استفاده می کنند از ستون میانی کمک گرفته  شود که این ارزش سوله را پایین می آورد. و در طول های زیاد هزینه ی ساخت این سوله بسیار زیاد است. پس برای کاربری که دارید اگر به سوله ای با طول زیاد نیاز دارید سراغ سوله های تیر ورقی نروید.

سازنده سوله سبک در ساوه

خب تا به امروز سازنده سوله سبک در ساوه وجود ندارد. این در صورتی است که سازنده های سوله سبک در ایران نیز بسیار بسیار محدود هستند. و حتی به تعداد انگشتهای یک دست هم تا به این لحظه نمی رسند. زیرا مهندسی و تهیه نقشه و ساخت این نوع سوله ها بسیار پیچیده و حساس هستند.

همانطور که گفتیم روش های زیادی هست برای سوله سازی در ساوه و هر سه نوع سوله:

یو بی ام ، سوله سبک ، و سوله تیر ورقی قابلیت نصب در این شرایط آب و هوایی را دارند.

اما یکی از مواردی که اهمیت دارد در ساخت سوله در ساوه ، شرایط آب و هوایی می باشد.

و برای اینکه تصمیم بگیرید که کدام روش مناسب تر است باید جزئیات بیشتری را مد نظر قرار دهید.

عوامل مؤثر بر هزینه ساخت سوله نو

  • وزن سوله
  • متراژ سوله
  •  موقعیت مکانی احداث سوله نو
  • دقت مضاعف در پروژه های حساس
  •  نوع طراحی سازه سوله‌ای زمان سپری شده در فاز اجرای سوله
  •   نوع و جنس سقف سوله ورق گالوانیزه
  • نوع و کیفیت ساندویچ ‌پانل سقفی و ساندویچ ‌پانل دیواری
  • کیفیت عایق‌بندی و جنس متریال عایق
  • حقوق و دستمزد کارگر
  •  استحکام سوله و مقاومت بالا
  • الزام بر تحویل فوری سوله

کدام بخش‌های سوله نو، هزینه‌ ساخت سوله را بیشتر بالا می‌برد؟

تقریباً تمام موارد ذکر شده در آیتم قبل، قادرند اثر بالایی را در قیمت نهایی سوله اعمال نمایند.

اما برخی موارد هستند که بهتر است همزمان کارفرما و پیمانکار پروژه ساخت سوله، بر روی آن تمرکز کنند. اولویت اول در کاهش هزینه ساخت سوله با وزن سوله یا بهتر بگوییم متراژ سوله می باشد.

انتخاب حداقل متراژ متناسب با تأمین اهداف کسب ‌و کار، از هزینه ‌های مازاد جلوگیری خواهد نمود.

اولویت دوم را می‌توان متعلق به مدت زمان تحویل پروژه دانست. اما سایر عوامل از حساسیت نسبتاً یکسانی برخوردار هستند و معمولاً تا میزان اندکی در کاهش. هزینه ساخت سوله سهم خواهند داشت.

جهت در یافت مشاوره و استعلام قیمت ساخت سوله در ساوه و یا استانهای کشور با ما تماس بگیرید.

 

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “سوله سازی در ساوه

  1. احمدرضا گفت:

    لطفاً عکس پروژه ها را بارگزاری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *