محصولات رالکو

ورق گالوانیزه رنگی

ورق گالوانیزه رنگی

رنگ ورق های گالوانیزه در حالت عادی به رنگ خاکستری متالیک است اما برخی مواقع آنها را با رنگ می پوشانند.   که در نتیجه ورق گالوانیزه رنگی، حاصل می شود. از این ورق ها عمدتا به دو دلیل استفاده می شود.   هم به این خاطر که نوعی زیبایی و جذابیت مدرن و صنعتی به سازه ها می دهند،   و هم این که مقاومت فلز را در برابر خوردگی بالا می برند که سبب افزایش پایداری.   و استحکام قطعه فلزی می شود.بعنوان مثال استفاده از خدمات سینوسی ورق می توان ورق های رنگی سینوسی شده .  زیبایی را جهت استفاده در سقف سازه ها تولید کرد.

مشخصات ورق رنگی

ورق گالوانیزه رنگی با یک لایه رنگ الکترواستاتیک پوشانده می شود.   وزن این ورق ها هم کم است و شکل پذیری خوبی دارند.

عمدتا برای تولید یک ورق رنگی، فلز باید از چندین مرحله عبور کند.   در مرحله اول ورق را چربی زدایی کرده و تمیز می کنند، چرا که هر چه چربی و ناخالصی کمتری روی ورق باشد،   بهتر می تواند رنگ را جذب کند.

در مرحله دوم به وسیله نوعی غلتک مخصوص، سطح ورق ها را صاف و صیقلی کرده.   و آنها را شست و شو می دهند. سپس نوعی مواد شیمیایی به سطح آنها اضافه می شود که موجب تثبیت هر چه بهتر رنگ روی ورق شده.  و استحکام آن را نیز افزایش می دهد. درواقع ورق را با یک لایه.   پرایمر می پوشانند و آن را در کوره قرار می دهند تا خشک شود.

در مرحله سوم اندودکاری با کرومات انجام می شود که یکی از مهم ترین مراحل ساخت  است.   کرومات مهم ترین عامل در افزایش مقاومت ورق در مقابل خوردگی است.

در نهایت لایه رنگ اضافه می شود و ورق ها .  دوباره وارد کوره می شوند تا رنگشان خشک و تثبیت شود.

رنگ به کار رفته در یک ورق گالوانیزه رنگی معمولا. از جنس پلی وینیل کلراید، اپوکسی، پلی استر و یا پلی اورتان است.

ورق های گالوانیزه رنگی در فرم های مختلفی ساخته می شوند.  مانند ورق فولادی عرشه، ورق گالوانیزه رنگی با طرح سفال، ورق با طرح ذوزنقه، طرح سینوسی و غیره.

استفاده از رنگ برای پوشش ورق های گالوانیزه در محیط هایی که به شدت در مجاورت محلول های اسیدی یا قلیایی قرار دارند، توصیه می شود چرا که در افزایش مقاومت ورق در برابر خوردگی تاثیر قابل توجهی دارد.

کاربرد ورق رنگی

از این ورق ها در صنایع گوناگونی استفاده می شود به ویژه در ساختمان سازی و همینطور حمل و نقل و تولید لوازم خانگی. استفاده از ورق گالوانیزه رنگی در سقف سوله ها و خانه ها در مناطق مرطوب و بارانی بسیار مرسوم است چرا که هم بنا را از باران محافظت کرده و در مجاورت رطوبت دچار خوردگی نمی شوند و هم ظاهر زیباتری به ساختمان می بخشد.

علاوه بر کاربردهای گفته شده از این ورق ها برای نمای داخلی یا خارجی ساختمان ها، تجهیزات اداری، کابینت سازی، بدنه رایانه ها و غیره نیز استفاده می شود.

صنایع فولادکاران رستمی یکی از ارائه دهندگان انواع ورق رنگی است. می توانید برای استعلام قیمت انواع ورق فولادی رنگی با ما تماس بگیرید. برای کسب اطلاع از دیگر محصولات رالکو و یا بررسی قیمت آنها و همینطور قیمت ورق گالوانیزه رنگی می توانید از بخش های مختلف سایت دیدن کرده و نظرات خود را از طریق دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “ورق گالوانیزه رنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *